Ján Trebuňák
(28.12.2014, 21:01)
Pozdravujem Vás. Na stránke Benzing je zobrazený protokol nasadzovania a otvárania hodín je tam zobrazený správny a nesprávny. Rozdiel je len v skratke DCF alebo CAN. Čo chovatelia urobia nesprávne, že sa vytlačí ten rozdiel? Mohol by to niekto vysvetliť?
Ladislav Zubaj
(29.12.2014, 06:15)
nepripoja cas zavod neplatny
Ján Trebuňák
(29.12.2014, 08:31)
Ako to chovateľ zistí. Protokol vytlačí až následne bude vedieť, že je niečo neporiadku holuby v koši a nasadzovanie neplatné?
Ladislav Zubaj
(29.12.2014, 12:11)
matka musi pipnut po zapnuti pristroja az potom kluc opacne sa stane ze svieti can
Ivan Oravec
(30.12.2014, 11:44)
Ivan Oravec
(30.12.2014, 16:51)
Ján Trebuňák
(30.12.2014, 17:58)
Na tých protokoloch sú všetky varianty aké môžu nastať pri nasadzovaní a vyhodnotení preteku pre M1. Každého by malo zaujať číslo závodu ktoré je priradené náhodne pre každý pretek.
Ako som sa dozvedel ak je pri synchronizácií skratka CAN nasadzovanie, alebo vyhodnotenie preteku je neplatné. M1 pri nasádzaní nie je možné zistiť čo bude vytlačené v protokole až keď je vytlačený protokol.
Mal by som holuby dať nazad do košíka vytlačiť protokol až následne ak je všetko OK dať holuby do koša?
Čo chovateľ poruší ak sa tam objaví CAN a nie DCF.
Predajca informoval chovateľa o takej podmienke je to v manuále?
Niekde na stránke by sme mali mať vzor KL aby všetko bolo OK ako aj všetky
manuály k EKS.
[%sig%]
Ladislav Zubaj
(30.12.2014, 18:17)
can je cas nacitany z matky nebola nastavena s dcf cize je zavod neplatny na m1 je to jasne napisane ked po zapnuti zaznie signal staci len citat
Ján Trebuňák
(30.12.2014, 18:39)
Na stránke SZ CHPH by mali byť uverejnené KL všetkých EKS ako vzor do teraz tam nič nie je ani to, že pri M1 musí byť DCF a nie CAN.
Vykonávacie predpisy pre EKS sú nedostatočné. Všetko by malo byť zrozumiteľné.
Ladislav Zubaj
(30.12.2014, 18:45)
nemate navod knizku pri kupe ju kazdy dostal a mal cele nasadzovacie stredisko naucit spravne pouzivat je to v navode inak porusujete pp SZ CHPH
Milan Blahovský
(30.12.2014, 18:51)
Presne ako uvádza J.Trebuňák, takéto zobrazenia správnych protokolov všetkých výstupov z EKS mali byť dávno na webovej stránke buď predajcov EKS alebo SZ. Niet nič ľahšie ako neznalého chovateľa vyradiť z MS či preteku pre nepresnosť, ktorá možno ani neovplyvnila výsledok preteku. A ešte ľahšie sa potom hovorí o takomto chovateľovi, že podvádza.
Nalejme si konečne čistého vína, príde Silvester- polnoc - Nový rok a budeme si pripíjať kde akým sektom a o rok budeme opäť prešľapovať na tom istom mieste.
Ladislav Zubaj
(30.12.2014, 19:03)
Milan, že to píšeš práve ty. Veď ty už v roku 2005 si vedel a aj si to použil na vyradení z MS. Moc dobre si vedel, že posledný riadok na kontrolnom liste nevytlačila tlačiareň a ja tiež som o tom vôbec ani len netušil ako má vyzerať kontrolný list a nato si mi odpovedal, že každý si to má vyčítať z návodu a bol to jeden z dôvodov prečo som bol vyradený.Tak teraz nepíš bludy, lebo si to už dávno proti mne použil. Krátka pamäť. Na každého rovnaký meter. Nevieš používať, tak nepoužívaj. Tvoje slová.
PS: takisto na kontrolnom liste si povedal, že musí byť pečiatka ZO a keď ju druhý z východu nemal na kontrolných listoch, tak to neprekážalo a stal sa MS to je tá tvoja rovnosť.
Šťastný nový rok prajem.
Ján Trebuňák
(30.12.2014, 19:13)
O to skôr by sa tieto predpisy mali dopracovať
Ladislav Zubaj
(30.12.2014, 19:24)
Prezrel som si tie kontrolné listy a všetko je jasné. Keď ste zapli prístroj pri nasádzaní a bol použitý GPS a prístroj ste nechali načítať tento čas a pípol na displeji ste si mohli prečítať DCF a pri tomto ste začali košovať, tak všetko ste mali správne. Keď ste nečakali na správne načítanie a strčili ste tam kľúč, tak sa nenačítal správne a skočilo vám Can. Preto ste tam mali aj rozchod hodín v sekundách a nie nulový čas. Keď to budete dodržiavať tak ako som povedal a vždy necháte čas na načítanie a signál tak budete mať všetko správne. Nikde sa netreba ponáhlať, niekedy to načítanie trvá aj 5minút. Záleží od počasia. Nie každý satelit je vždy dostupný na každom mieste.
Veľa šťastia v budúcej sezóne.
Ján Trebuňák
(30.12.2014, 19:29)
Áno máte pravdu ak je zle počasie tak čakám aj hodinu. M1 vyhodnotí aj bez toho G2 tiež ale Expres je problém tam hodiny musia byť inak pretek nevytlačím.
Ivan Oravec
(30.12.2014, 19:48)
Ak sa nemýlim konštatovacie systémy používajú rádiom riadene hodiny.
Ivan Oravec
(30.12.2014, 20:04)
Vysílání a příjem časové informace DCF77
Anténa DCF77 v Mainflingenu
Mnoho rádiových hodin a budíků je synchronizováno pomocí časových značek vysílaných stanicí DCF77. DCF77 zajistí, že hodiny si samy nastaví čas, datum a jdou stále přesně včetně nastavení na letní čas.
Časová informace je vysílána stanicí DCF77 na dlouhých vlnách s kmitočtem 77,5 kHz z vysílače v Mainflingenu (asi 24 km jihovýchodně od Frankfurtu nad Mohanem). Vysílač má výkon 50 kW, odhadnutý vyzářený výkon je přibližně 25 kW. K vysílání je určena 150 m vysoká (200 m vysoká záložní) vertikální všesměrová anténa s kapacitním nástavcem. Dosah vysílače je okolo 1500–2000 km
[%sig%]
Dušan Jánošík
(30.12.2014, 20:10)
IV. Valné zhromaždenie SZ CHPH ukladá:
4. Pripraviť vzory priraďovacích, nasadzovacích a doletových kontrolných listov všetkých
EKS systémov používaných členmi SZ CHPH.
Termín: 8. 03. 2014 Zodpovedný: Ľubomír Drgáň a komisia výpočet,
výpočtové programy a EKS
dnes je 30.12.2014 a nikde nič na stránke SZ CHPH , alebo to neviem nájsť ?
Peter Grék
(30.12.2014, 21:27)
táto úloha trvá aj naďalej viď.:
ZÁPISNICA ZO ZASADNUTIA VALNÉHO ZHROMAŽDENIA
SZ CHPH konaného dňa 29. novembra 2014 ...
3. Pripraviť inovované vzory priraďovacích, nasadzovacích a doletových kontrolných listov všetkých EKS systémov používaných členmi SZ CHPH. Vzory budú zverejnené na webovej stránke SZ CHPH.
Termín: 15. 02. 2015 Zodp.: Ľubomír Drgáň a komisia pre EKS
[%sig%]
Zdeňek Adamík
(30.12.2014, 22:15)
STANOVY SZ CHPH
paragraf 7. Povinnosti člena:
6. Ak bol zvolený do funkcie v niektorých orgánoch Zväzu, je povinný zodpovedne, kvalifikovane túto funkciu vykonávať.
Ľubomír Drgáň
(31.12.2014, 02:50)
Ak sa jedna o konštatovacie systémy, ktoré sú schválené vrámci konštatovania PH,tie sú jasne.Každý výrobca prešiel a prechádza neustálim vývojom zdokonaľovania svojho softvéru .Čo bolo pred 5 rokmi dnes už nepostačuje v rámci ochrany o oklamanie systému konštatovania PH. Sú systémy dokonale priemerne a podpriemerne.
Už pre pár rokmi a každý rok to opakujem že je treba celoplošne urobiť úpravu softvéru všetkých systémov .Na poslednú verziu ktorú udá výrobca.
Tento článok som tu na diskusné fórum dal. V roku 2011
Autor: Ľubomír Drgáň (---.dsidata.sk)
Dátum: 13.12.11 22:24
Vážení chovatelia pred sebou máme rok 2012.
Na začiatku sezóny,každý chovateľ čo má klasické hodiny, robí kontrolne otlačky na pásku. A my čo máme EKS čo by sme mali urobiť ?
Na inštalovať si novú verziu programu.
Tak poďme na to.
System TAURIS – verzia programu 8.15
- System VIZION:
* model hodín ESK 500 verzia programov :1.4; 2.4; 3.4; 4.4
* model hodín VIP verzia programov : 3.4; 4.4
- Systém MEGA STAR SYSTEM - verzia programu: 4.4.h
- Systém BRICON:
* model hodín BRICON LITTLE verzia programu: V10
* model hodín BRICON SPEDDY verzia programu: V10
- Systém AMC-ESK:
* model hodín AMC-200 verzia programu: v1.80
- Systém UNIKON:
* model hodín PROFI, MEDIUM, LITE: v3.13
* model hodín CHAMP, CHAMP SOLO: v 3.13/ 2.16
- Systém TIPES:
* model hodín MC 2100 verzia programu: v2.60
* model hodín TBB-100 verzia programu: v1.14
Systém BENZING model hodín atis TOP verzia programu: 03.31
BENZING M1 verzia programu: 03.08
BENZING EXPRESS verzia programu: 01.29
BENZING Express G2 wersja programu: 02.06
Zapnite hodinky a skontrolujte si verziu na displeji.
Prajem príjemný večer.
Drgáň
Tu je napríklad jedna reakcia.
Autor: Milan Blahovský (---.87-197-56.telecom.sk)
Dátum: 14.12.11 09:37
Takže inak povedané, ďalší spôsob prilepšenia si v prospech firiem.....Nepripomína vám to niektoré praktiky istých spoločnosti, ktoré si vás zmluvne zaviažu a vám neostáva nič iné iba v záujme dodržania zmlúv platiť a platiť ????
A čo tak v novej verzii, ktorá bude nielen zmenou čísla verzie urobiť aj isté vylepšenia komfortu pre užívateľa - napr. štatistické vyhodnotenia doletov holubov a nie iba ich archivácia pretekov a pod. Za tie roky čo používam EKS sa v tomto ľady pohli teda veľmi slabo.
Do dnešného dna sa také niečo neprijalo.
Myslím že na prichádzajúcom zasadnutí SZ budeme sa touto otázkou zaoberať.
Už hlavne kvôli transparentnosti v závodení.
Jeden konkrétny príklad prečo, treba obnovu softvéru.
Pár rokov do zadu u systému Brikon sa zistil nedostatok v jeho softvére.
Kde sme výrobcovi ,dokázali jeho system oklamať.V konštatovaní PH.
Nestalo nás malé peniaze,ktoré sme do toho investovali.
Tak kvôli tomuto treba urobiť zmenu softvéru.
Momentálny stav ktorý ma k dne snemu mrzí.
zastaralý softvér zhruba na 20% KS ktoré sa dajú oklamať.
KS ktorý dovolí do svojho systému vložiť dva alebo tri holuby s tým istím rodovým krúžkom.
KS ktoré nedokážu identifikovať Frankfurtský čas ,alebo GPS. Lepšie povedané tuto informáciu nedá korektne na nasadzovaci a vyhodnocovaci protokol.
KS ktorý pri závode napojený na PC dokáže zmeniť doletové data .
KS ktorý ma iné binárne čísla pri prideľovaní a pri kontrole .
Tieto problémy dokáže ,len zmena softvéru. Aš na dva KS nemá čo byť zapojený počas závodu na PC. A druhy binárne čísla, musia byť zhodne pri prideľovaní aj pri kontrole.Tam budeme musieť požiadať výrobcu o vysvetlenie.
Tieto zmeny dokáže odsúhlasiť len prezídium a to väčšinovým počtom členov.
Prajem prijem neho Silvestra .
Drgáň.
Ján Trebuňák
(31.12.2014, 07:01)
Riešime CAN a DCF. Ak je potrebné pri nasadení a vyhodnotení čas DCF bolo by dobre takú požiadavku predniesť fa. aby to zakonponovala do softveru.
Pri M1 je synchronizacia času stačilo by tam dať možnosť výberu CAN alebo DCF a je po probléme. Ak nebude načítany čas DCF nebude možnosť pokračovať. Takto pracuje Expres bez toho aby načítal čas holuby sa nedaju nasadiť.
Dušan Jánošík
(31.12.2014, 09:59)
p.Drgaň to pekne rozpísal u všetkých systemoch, ale používanie a typy EKS schválil SZ to snáď nechcete aby člen ,ktorý si zakúpi EKS a je v dôchodkovom veku a ma veľmi chabé vedomosti s IT ešte aj rozmýšľal akú verziu softweru jeho EKS ma a ako sa da oklamať tato verzia programu .Mi sme si zakúpili systém schválený organmi SZ a za jeho bezchybnosť ma ručiť výrobca a nedostatky softvéru a jeho inovácia by mala ísť taktiež na účet výrobcu a nie niečo predať a ďalej zarábať.
Miroslav Ďurana
(31.12.2014, 10:34)
Pán Jánošik dobre ste vystihol.Už to nebude o holuboch,ale o IT.Snáď sa to tie holuby naučia.S pozdravom a letu zdar.
Ján Trebuňák
(31.12.2014, 11:30)
Pozrel som manuál no v manuále pre M1 je len 5 riadkov o košovaní na strane 9. V manuáli Benzing M1 Club je toho viac stať 5.3 sú tam ikony keď sa porovnáva čas no nie je tam zobrazené upozornenie ktorá ikona je správna.
Nie je tam ani zobrazenie Kontrolného listu ako má vyzerať správny s DCF a nie CAN. Zaujimalo by ma kto rozhodol, že ak na kl. je CAN tak je taký kl. neplatný a kde je o tom nejaká zmienka.
Ján Kováč
(01.01.2015, 11:07)
p.Drgaň to pekne cele rozpisal ohladom EKS ako su slabo chranene a jednoznacne by sa mal nariadit kazdemu chovatelovi na poslednu verziu softveru vyrobcu.Teraz pred sezonou je dost casu na to.Pevne verim,ze to bude schvalene SZ jednohlasne .
Keby chovatelia neboli vynaliezavy a neskusali podvadzat v tomto sporte tak by sme nemuseli riesit nove verzie atd.Bude to tak ferove a da sa to do poriadku.
Dušan Jánošík
(01.01.2015, 11:19)
Keď si taký vynaliezavý a dokážeš oklamať EKS tak poraď aj neznalým ako to ide ? Ja mam na Bricone verziu softweru V10 aj to ide oklamať .U nás v OZ je silná konkurencia tak konečne sa dožijem 1.ceny!!!!
Zdeňek Adamík
(01.01.2015, 11:42)
1) nevěřím tomu že EKS jsou slabo chráněné, je jen třeba dodržovat: PP a návody od výrobců EKS
2) každá změna nebo povolení nového EKS (značky, výrobce) musí v zahraničí projít jedno či dvouletou provozní zkouškou v Německu známou pod označením "Feldprobe" a až potom je schválena nebo neschválena
3) nedůslednost kontrol na všech stupních, špatná práce zasazovacích či vyhodnocovacích komisí, špatná práce vedoucího zasazovacího střediska z pohledu kontroly dokumentů před jejich odesláním (kopie zasazovacího protokolu + kopie kontrolních listů po zoobuse a následně po vyhodnocení: originál KL či sjetiny výpočtáři) mohou vést k chybám či podvodům, ale to není věcí EKS ale natvrdo bordelu, který MUSÍ BÝT PO ZÁSLUZE OCENĚN!Což se v potřebné míře neděje.
4) je třeba aby naše Prezidia měla úzké trvalé přímé (bez účasti dealerů) kontakty k dodavatelům již schválených EKS na našich územích a každé případné výkladové nesrovnalosti ihned řešit!
5) rovněž tak trvat na tom aby nejnovější verze software byla ihned ke stažení na webu výrobce a to jak v originálu tak ve slovenské a české verzi
6) ZO v pravidelných intervalech (dvou či tříletých) zasílat hromadně, po předchozím dohodnutí termínu s výrobcem odesílat ovladače a zasazovací jednotky k repasi.
7) chovatelé by se neměli schovávat za to, že jsou staří apod. je potřeba se celoživotně vzdělávat. U jiných zařízení, auta, televizory, mobily, a další el. spotřebiče nám to také nikdo a nic netoleruje a nikdo se z uživatelů za nic a nikoho neschovává... Pozn.: pro ty kdo mě nezná mám 66 let.
8) postupně rušit - zakázat používání klasických zastaralých hodin v mistrovstvích jednotlivých zemí, dle data jejich výroby. Začít např.: všechny před datem výroby před rokem 1985 a tak postupně každých 5 let. Zdůvodnění: jsou natolik fyzicky a morálně opotřebované, že neplní dostatečně svoji výkonnou a kontrolní činnost, EKS jsou cenově dostupné a použitých či repasovaných je na evropském trhu, za nižší ceny než byly dříve kupované klasické hodiny, dostatek či přebytek (poměr pořizovací ceny a mzdy či důchodu ve srovnatelných obdobích).
Dušan Jánošík
(01.01.2015, 12:26)
Tak to ste presne vystihol riadna práca od začiatku nasadzovania až po vyhodnotenie preteku aj ja som si musel dať pri výrobe nových čipov bricon 5000 dať u p. Kondrisa nainštalovať novy softwer na nasadzovaciu jednotku a stalo to tuším 10€ ale keď som chcel ich používať tak som to urobil a že som napísal o členoch v dôchodkovom veku ,to som uviedol ako príklad z našej ZO keďže väčšia časť ,ktorá používa EKS je v tomto veku a ty majú iné starosti ako hľadať spôsob na zneužitie EKS.p. Drgaň napísal:Do dnešného dna sa také niečo neprijalo.
Myslím že na prichádzajúcom zasadnutí SZ budeme sa touto otázkou zaoberať.
Už hlavne kvôli transparentnosti v závodení.
Jeden konkrétny príklad prečo, treba obnovu softvéru.
Pár rokov do zadu u systému Brikon sa zistil nedostatok v jeho softvére.
Kde sme výrobcovi ,dokázali jeho system oklamať.V konštatovaní PH.
Nestalo nás malé peniaze,ktoré sme do toho investovali.
Tak kvôli tomuto treba urobiť zmenu softvéru.
predpokladám ,že to nebolo ani 5 ani 10€ ,ktoré boli do toho investovane. Keď sa schvaľoval na VZ SZ CHPH PP aj s vykonávacími predpismi pre EKS mala tam byť uvedená aj povinnosť aktualizácie softweru u jednotlivých EKS.
Ján Trebuňák
(01.01.2015, 13:52)
Utekáme od podstaty a tým je kontrolný list hneď na začiatku mal byť uverejnený ako má vyzerať a čo obsahovať. Čoho sa majú chovatelia vyvarovať. Odvolávať sa len na preklad výrobcu je slabé ak nevie čo je potrebné uverejniť niektoré funkcie z ich strany sú automatické a berú to ako samozrejmosť nie je presný výklad bohužiaľ niekto to dokáže zneužiť.
K novej aktualizácii len toľko ak sledujete pravidelne stránku svojho predajcu nová aktualizácia tam je a je voľne k stiahnutiu. Niekedy to p. Drgaň urobil na CV no teraz je to potrebné zaslať k nim do fa. len za cenu poštovného.
Ján Kováč
(01.01.2015, 14:15)
p.Janosik,ste si to prelozili po svojom,ja som nepisal,ze viem oklamat EKS.Boli tu napisane nedostatky EKS
clanok p.Drgana:
Momentálny stav ktorý ma k dne snemu mrzí.
zastaralý softvér zhruba na 20% KS ktoré sa dajú oklamať.
KS ktorý dovolí do svojho systému vložiť dva alebo tri holuby s tým istím rodovým krúžkom.
KS ktoré nedokážu identifikovať Frankfurtský čas ,alebo GPS. Lepšie povedané tuto informáciu nedá korektne na nasadzovaci a vyhodnocovaci protokol.
KS ktorý pri závode napojený na PC dokáže zmeniť doletové data .
KS ktorý ma iné binárne čísla pri prideľovaní a pri kontrole .
Tieto problémy dokáže ,len zmena softvéru. Aš na dva KS nemá čo byť zapojený počas závodu na PC. A druhy binárne čísla, musia byť zhodne pri prideľovaní aj pri kontrole.Tam budeme musieť požiadať výrobcu o vysvetlenie.
takze tak s pozdravom
Ľubomír Drgáň
(01.01.2015, 14:49)
Janko viem a verím ,že ten problém ktorý nastal u teba.
Ťa veľmi mrzí. Nie je všetko tak ako to vypadá na papieri.
pri nasadzovaní ak sa úkaze že matka sa nezosynchronizovala z časom.
a na liste sa ukáže CAN . nemusí to byt v celku chyba . Pri otváraní hodín ,ak sa čas prípoji tak urobí rozchod. A ten sa započíta .
Ak sa jedna o novy softvér my vám ho vieme nahrať.
Doneste si o k nám hodiny do firmy a my vám to nahráme,
Ak sa jedna o posielanie EKS na nahratie programu,tak nepočítajte že to bude zadarmo.Potrebujeme si zaúčtovať poštovne a balné,takzvanú réžiu.
Zdeňek Adamík
(01.01.2015, 15:06)
Pane Kováč, příspěvek pana Drgáně v těch oblastech které uvedl a Vy citujete je málo konkretní, protože neuvádí o které systémy případně software jím zpochybňované se jedná. Zobecňovat v žádném případě nelze! Měl to konkretizovat a pak by se výrobci k tomu určitě vyjádřili, možná i způsobem který by se někomu zdál nepříjemným.
Správně jste vystihl ty dva body uváděné nekorektně panem Drgáněm, já bych si dovolil zpochybnit částečně snad i další - možnost: "KS, který dovolí do svojho systému vložit dva alebo tri holuby s tím istím rodovým krúžkom" , pokud je mi známo tato možnost či spíše nutnost nastane v případě nasazování a zjištění že v mezičase došlo k znehodnocení čipu některého před sezonou řádně přiřazeného holuba tudíž je nutnost dodatečného přiřazení nového čipu, což na příslušném řádku daného holuba je také řádně označeno a nejedná se tudíž o žádné tři či dva holuby se shodným rodovým kroužkem.
Zpochybňuji "částečně" opět pro nekonkretnost příspěvku pana Drgáně, protože neuvedl o který systém by se mělo jednat. A já sám neznám software všech schválených EKS, zatím znám jen čtyři u nás v OS používané a pátý Unikon, používaný dříve.
Dušan Jánošík
(01.01.2015, 16:14)
Jediný problém u EKS tu napísal p.Trebuňak ohľadom nejakých skratiek na protokole u Benzingu ,s vysvetlením p,Drgaňa ,že on už pred sezónou 2012 poukázal na nedostatky u niektorých EKS a aktualizáciu softweru tak prečo to nezapracovali do inovácie PP a vykonávacích predpisov EKS schválených VZ SZ 1.3.2014 a vzory protokolov majú byť na stránke SZ do 15.2.2015 nimi sa budeme riadiť v sezóne 2015 pretože ako hovorí náš jeden kolega co je psano to je dáno ináč potom budeme len stále v teoretickej rovine že niečo je možne obísť aj s následnými reakciami na danú tému a zneužitie EKS treba dokázať ako to bolo v minulosti u klasických konštatovacích hodín aj s vyvodením následných sankcii pretože nemám vedomosti že bolo aj zneužitie EKS nikomu dokázane, ale môžem sa aj mýliť. Úspešnú sezónu prajem.
Zdeňek Adamík
(01.01.2015, 17:57)
Předpokládám že by přímý kontakt či tlak z Prezidií na výrobce pomohl i dealerům v jejich záslužné činnosti. Je mi jasné že v současné době, a bude hůře, praktickým hlavním zdrojem příjmů zůstávají tzv. čipy, neboť jak už jsem uvedl chovatelů ubývá a tak se prodávají EKS z pozůstalostí nebo při ukončení činnosti chovatelů v krajním případě tam kde se repase nevyplatí.
I proto moc nevěřím tomu že dojde ke sjednocení čipů pro všechny typy EKS, to by si výrobci EKS "řezali větev" na které dosud sedí.
No uvidíme.
I Vám přeji šťastnou ruku a z toho vyplývající úspěšnou sezonu 2015 a následující.
Ivan Nemec
(05.01.2015, 18:44)
K EKS Benzing mam dalsie otazky. A mal by ich zodpovedat zastupca pre CR a SR.
1. Uz boli vykonane upravy v softveroch pre M1, G2 a Profesional, aby tlacili cislo CAN v protokole pri priradeni cipov? Minulu sezonu sa to muselo kamuflovat dopisovanim rukou alebo predtlacou.
2. Firma Benzing zaspala dobu a neriesi (alebo ciastocne redukciou) napojenie sucasnych tlaciarni cez USB na CAN (vseobecne nove maju problem spolupracovat s CAN). My sme pol roka hladali (skusali) nove kym sa nam to podarilo. Kazdeho to caka, lebo ihlickove tiez maju obmedzenu zivotnost, uz vam ich nikto neopravi a na takto vytlacenych protokoloch uz na 2 kopii vidite len tiene.
Prajem pohodu v nasledujucej sezone.
Miloš Boron
(06.01.2015, 09:23)
Tiež pred niekoľkými rokmi som prešiel niekoľko tlačiarní kým som prišiel nato prečo ihličkové komunikujú a laserové nie - Epson AcuLaser M2000D - túto vlastníme a je rýchla a lacná. Je pre všetky systémy ktoré majú LPT a USB výstup a komunikačný jazyk PCL5, PCL6 ktoré musia obsahovať. napriklad nove modely Lexmark MS310dn vo výpredaji za 78 €
http://www.alza.sk/lexmark-ms310dn-d2275842.htm
Peter Záhorský
(06.01.2015, 09:35)
EKS Benzing je na tom ešte pomerne dobre, čo sa týka možností pripojenia tlačiarní.
EKS Benzing umožňuje riešiť problém zastaralých ihličkových tlačiarní minimálne dvomi spôsobmi (hovorím o novom type matky - s displejom(boli verzie aj bez displeja - http://www.benzing.cc/clubs/systeme/clubsystem/)) :
1. môžete si zakúpiť adaptér (pararel/USB), ktorý napojíte na pararelny port matky, výstup máte v USB a môžete použiť modernú atramentovú alebo laserovú tlačiareň, ktorá podporuje komunikačný jazyk PCL1 - PCL6 = cez 90% USB tlačiarní na trhu.
redukcia: http://www.benzing.cc/clubs/erweiterungen/drucker-konverter/
2. môžete si zakúpiť novú laserovú tlačiareň, napr. EPSON AL-M300D, ktorá má pararelny port aj USB port. Tlačiareň pripojíte priamo s matkou cez pararelny port bez potreby redukcie. Túto možnosť sme využili v našej základnej organizácií a sme spokojný (rýchla a veľmi dobre čitateľná tlač). Tlačiareň má funkciu, ktorou si nastavíte počet výtlačkou a za pár sekúnd máte vytlačené 3 aj 4 výtlačky KL.
http://tlaciarne.heureka.sk/epson-workforce-al-m300d/specifikace/#section
Iné EKS sú na tom podstatne horšie (takto to bolo pred rokom, možno, že už niektorí výrobcovia pokročili):
Bricon (aj laserová, ale len s pararelnym portom -Epson)
Tipes (aj laserová, ale len s pararelnym portom - Epson)
Mega, Tauris (len ihličková tlačiareň, výstup na tlač - nevhodný sériový port, nezoženete laserovú tlačiareň so týmto portom)
Len toľko k pripojiteľnosti dnešných moderných EKS k tlačiarňam.
[%sig%]
Ivan Nemec
(06.01.2015, 11:02)
Este k tlaciarnam. Pouzivali sme laserovu Minoltu PRO6 z roku 1996, ta sa nam vsak rozpadla a rovnaku sme nezohnali. Skusali sme HP LJ 1000 a 1100 bez uspechu, az sme odskusali HP LJ 1160, ktora cez LP port funguje dobre a rychlo. Prestali ju vsak uz vyrabat, ale podarilo sa cez bazar z CR (85 Eur).
Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie
Zmeny boli uložené