Peter Matalík
(07.12.2010, 09:28)
Preravu holubov pre novovytvorený golden klub ,bude zabezpečovať auto OZ Sabinov,Iveco-35 C-Deily,s nádstavbou na 48 boxov/výška boxu 24 cm/.Kapacita 1920 ks.Samozrejme je vybavené systémom GPS,dodaný bude kamerový systém.Nadstavbu nám urobil priamo na objednávku Ľ.Drgáň v r.2009.Je vybavená strednou manipulačnou chodbou,natáčavým osvetlením,núteným vetraním /ventilátory/,napájanie pozdlž boxov pomocou čerpadla,samozrejme krmenie medzi boxami.Toto auto preravovalo holuby pre maratónske kluby SEMK+MDKS v tejto sezóne.Bolo prezentované J.Bučom pred pretekovou sezónou.Trúfam si trvrdiť,ža chovatelia boli s preravovu spokojní.Mimochodom preravovalo holuby aj na pretek Brusel-víťazný holub vyhral auto!Auto bude od prvého preteku golden klubu 29.52011,preravovať iba holuby tohto klubu!Samozrejme po každom preteku bude zabezpečená dôkladná dezinfekciia nadstavby,včetne boxov.
Ing.Stanislav Matuška
(07.12.2010, 10:51)
Děkuji ti Petře za odpověď na otázku přepravy. Je to jasné.
Atilla Horváth
(07.12.2010, 12:05)
Akým spôsobom bude zabezpečený zber holubov zo západného Slovenska, dúfam že jedno auto nestačí na zber holubov od severovýchodu až na juhozápad?
Jozef Toporcer
(07.12.2010, 12:21)
Pan Matalik- nas by viac zaujímalo ako sa bude pohybovať auto pri zbere holubov, kde budu zriadené nas. strediska toto chcel vedieť aj pán Matuška nie ake ma technicke parametre vaše auto, aj ked to je dôležite
Zdenko Žofaj
(07.12.2010, 12:43)
Tiež by ma zaujímalo, po akej trase pôjde auto a kde sa uvažuje, alebo uvažovalo o nasadzovacích strediskách.
Igor Barbírik
(07.12.2010, 13:18)
Peter mna by zaujimalo ake auto bude prepravovat MDKS ked teraz to auto bude prepravovat vaš klub.
Miloš Boron
(07.12.2010, 13:56)
V Štatúte Golden clubu – Slovakia v § 20
Preprava holubov na preteky
Preprava holubov bude uskutočnená zmluvným prepravcom. Na túto súťaž bude zakúpené auto s klimatizáciou, napájaním, kŕmením a kapacitou 2 000 ks holubov.
Tak že sa pýtam bude zakúpené alebo prenajaté. Ďakujem
Ján Bučo
(07.12.2010, 14:19)
Dobrý deň prajem,
Skloňuje sa tu MDKS a preto aj ja rád prispejem svojou troškou. Fotografie spomínaného automobilu môžete vidieť na stránke MDKS www.longdistance.wz.cz v sekcii Fotogaléria. Medzinárodný derby klub Slovensko si tiež vždy kontrahoval prepravu pred pretekovou sezónou. Vždy sa hľadali čo najvýhodnejšie varianty. V tomto prípade ide o štandardný postup aj zo strany prepravcu nakoľko sme na ničom záväznom pre rok 2011 neboli dohodnutí. Budeme tým pádom nútení hľadať inú cestu a inú formu prepravy na naše preteky. Bol som požiadaný o krátku referenciu na auto a dopravcu samotného. Z mojej strany len toľko, že počas dvoch rokov, v ktorých prebiehala preprava na preteky spomínaným vozidlom som ja osobne nezaznamenal žiaden problém a komunikácia s vodičmi či majiteľom vozidla bola absolútne bezproblémová. Ide o ľahké, rýchle a pohodlné auto.
Či si Golden club auto kúpi alebo prenajme nie je zatiaľ až tak dôležité. Myslím, že na štart klubu je úplne vyhovujúce urobiť zmluvu so slušným prepravcom, absolvovať prvé dve - tri sezóny a potom ak klub pôjde a bude napredovať (čomu pevne verím) sa poobzerať po vozidle, ktoré bude zodpovedať nárokom na kapacity a kvalitu prepravy deklarovanú v štatúte..
No a čo sa týka samotného zberu, ten bude asi najproblematickejší. Toto hovorím z vlastnej skúsenosti počas vedenia MDKS. My sme košovali v priemere 300 - 600 holubov a zber trval od 11,00 do 22,00 hod. Auto išlo po trase Brezovica, Lipt.Mikuláš, Žilina, Trenčín, Nitra, Sereď, Komárno. TU musia organizátori veľmi dobre zvážiť ako postupovať, ale o tom je ešte asi skoro debatovať nakoľko bsolútne nie je jasné koľko členov vlastne odkiaľ bude a kde budú nasadzovacie strediská. Mám za sebou niekoľko telefonátov s ľuďmi, ktorí stoja na čele klubu a myslím si, že sú dostatočne rozhľadení a túto mimoriadne citlivú tému vyriešia k spokojnosti svojej členskej základne.
Vedeniu klubu držím silno palce aby sa im to podarilo.
Letu Zdar!
Jano Bučo
predseda MDKS
Peter Matalík
(07.12.2010, 17:59)
Čo sa týka zberu ,nas.stredísk je to vec výború golden klubu./ja nie som člen výboru/Podľa mňa na Východnom Slovensku s tým problém nebude!P. Topercer, nasadzovacie stredisko musí mať minimálne 10 aktívne nas.chovateľov.To znamená zber z každej OZ od Michaloviec smerom na západ.Ak bude v OZ 20 nas.chovateľov aj tak bude len jedno zberne miesto.Mimochodom som strašne zvydavý koľkí chovatelia z OZ SNV sa do tejto súťaže zapoja.. po tom ako ich "znova "OZ Sabinov v sezóne 2010"vycvičlilo" až tak,že v r.2011 spolupráca na stredné trate je nereálna!Podľa môjho názoru zber nemôže pokračovať po každej OZ.Rozdiel košovania Východ-Západ.Všetko je to v štádiu hľadanie optimánej varianty.Prepravné auto má náhradne boxy.Je možny rozvoz.resp. zvoz do určeného nas.strediska...O tom by mal výbor golden včas chov.verejnosť informovať.A ešte k preprave MDKS resp SEMK.Česť pre J.Buča čo vykonal pre MDKS.Nikdy by som ho nenechal v "štichu".Bohužial po katastrofálnych sezónach 2009-10,prakticky z Východu v sezóne 2011 nebudeme nasadzavať.To neznamená,že sme v maratónoch skončili.A teraz podstata veci.Nemá zmysel,aby naše auto prepravovalo holuby v SEMK+MDKS ak po Lip.Mikulaš pôjde prázdne!Sú to ďalšie jalové klilometre a Jano Bučo vie,akoˇťažko je pozháňat každý cent!
Zdeňek Adamík
(07.12.2010, 19:05)
Peter asi máš pravdu. Také si myslím a podle diskuzí s chovateli nejen já, že kvalitních DT holubů bude příští a možná i přespříští rok značný nedostatek.
Je docela možné že takový svaz třeba na Oostende by po části Moravy zvládl i koňský povoz s plachtou. Víš takový ten co s ním dříve kočovali cigáni, vlastně dnešní romové nebo ještě dříve komedianti, vlastně dnešní celebrity.
Rád bych se mýlil.
Robert Molnár
(07.12.2010, 20:02)
Pán Adamík super hodnotenie/ tých čo ste tam menovali/
Ľubomír Hovančík
(07.12.2010, 20:22)
Matalík neverim vlastným očiam. Nejako si sa rozdiskutoval??? Alebo sa mýlim?
Štefan Nochta
(08.12.2010, 09:09)
Teda p.Matalík, to ste ma šokoval svojím vyhlásením, že v sezóne 2011 nebudete lietať preteky cez noc. Veď vy východniari ste boli považovaní za mekku v maratónskych tratiach a zrazu takýto obrat?????
Je pravdou, že sezóne 2009 neprialo počasie, ale maraton je aj o tom. Holub sa musí vedieť na takýchto pretekoch vysporiadať so všetkým druhom počasia, len vtedy má nádej na úspech. A nakoniec sezóna 2009 v globále nebola až taká zlá ani pre Východ. Je pravda, že sezóna 2010 bola horšia, ale poučili sme sa, hľadá sa optimálne riešenie, nehádžeme flintu do žita a naďalej budeme pracovať na tom, aby preteky cez noc nezanikli, naopak, je potrebné vyvinúť väčšie úsilie a um a zatraktívniť ešte viac tento druh pretekov, nakoľko tieto preteky sú v našom štáte jedinečné a v týchto pretekoch má šancu každý holub, ktorý sa zúčastní na štarte na rozdiel od GKS. Nemyslíte?
S pozdravom ŠN.
Štefan Nochta
(08.12.2010, 09:15)
Ešte som zabudol dodať, že podľa mojich prepočtov preprava holubov GKS, teda štartovné na jedného holuba vyjde na sumu 1€ s tým istým vozilom, ktoré prepravovalo MDKS za 1,5€, avšak vy ste na porade v r 2009 požadoval zvýšenie prepravného na r.2010!! Nechápem.......
Miroslav Luhovy
(08.12.2010, 09:27)
p.Nochta,ale snad nechcete porovnavat cenu,ked preteky ako Brusel,Oostende a neviem ešte aké boli sú podstatne ďalej ako tieto z PL.
Štefan Nochta
(08.12.2010, 09:52)
Nieeee, to určite nechcem porovnávať, ale Oostende viezli moraváci......
Je pravda, že preteky MDKS sú o niečo dlhšie, ale zber po republike bude asi rovnaky.......
No keď sa trochu zamyslím, určite väčší počet km požaduje aj vyššie náklady........potom sa mi tu však natíska otázka opačného garde: 1€/holuba bude pokrývať náklady na prepravu?
Stanislav Bojko
(08.12.2010, 11:09)
Diskuze co to stojí by měla také obsahovat, jaký servis pro holuba bude udělán. Je pravdu že Belgie a Holandso má iný terní profil závodů letí spíše v rovinách, ale zamyslel se někdo nad tím proč oni ošetřuji holuby tak jak ošetřuji. Vemte si jen článek pana Vacka z Chebu, že holub letíci českou 600 stovku je víc zničený než holub letící Měmckou 800 stovku. Porovnejte ošetření holubů v Němecu a u nás nebo na slovensku. Ani jedna z naších zemi nedbá tak na ošetření holubu během přepravy jako Belgie , Holandso a Německo. Nechtělo by to alespoň zkusit jetli to není příčina našich katastrov.
Zdeňek Adamík
(08.12.2010, 11:19)
Určitě to není jediná příčina, ale možná jedna z několika příčin. Alespoň že se úroveň některých našich dopravních prostředků na závody začala těm zahraničním trochu přibližovat. V úrovni ošetření po čas přepravy a na místě startu, důsledném dodržování počtu holubů v závodních boxech a důsledné kontroly dodržování veterinárních předpisů pro svody apod., důsledné kontrole nasazování, používání tajných opatření a příletu holubů, dlouhodobému dodržování tradičních míst vypuštění, časů startů apod. se jim ani vzdáleně nepřibližujeme. To a možná i něco jiného (koncepční chovná práce a selekce) jsou podle mne příčinami některých katastrof a budou možná i příčinami nízkých počtů nasazovaných na závody DT a SDT v příští závodní sezoně.
Stanislav Bojko
(08.12.2010, 13:19)
Závody které má v plánu Golden klub, nejsou maratony. Při celodením sběru holubů na te či onen závod, by při ceně měl byt také harmonogram ošetření, jelikož holubi košováni v dopoledních hodinách budou v hendykepu vuči holubům košovanymi v pozdních odpoledních hodinách. Toto by mohl v budoucnu problém jinak dobré myšlenky.
Peter Matalík
(08.12.2010, 13:36)
P.Nochta.Netvrdím,že nenasadíme ani jedného holuba. Z Východu holuby na maratóny pôjdu,lenže košovacie stredisko/50 hol/ je nereálne.Holuby bude treba odviesť tak ako r.2008 do Žiliny.A teraz niečo o tých pretekoch a počasí.r.2008 som bol 1.vicemjaster SEMK.Lietal som prakticky z 8 ks holubov z toho bolo 6 maratoncov.Tieto my vyhrali v spomínanej sezóne 29 000 sk!O rok v sezóne 2009 prvý maratón/Achen-1100km/ 5 nas. 5 stráta.Holuby boli nasadené z rozletu 250 km na 1100 čo bolo tiež nie veľmi vhodné/Podotýkam ,že holuby už mali za sebou napr. Harlingen,ktorý sme letili spolu českými chov. a závod trval 7 dní!.Liege,Kiel..Túto sezónu ani nespomínam.Počasie na Východe bolo prekliatie pre marotóncov.Ostende pochovalo v Česku a na Slovensku kvanta špičkových holubov.Na západe je víťaz z Barcelóny velebený o strátach sa hovorí len okrajovo/Nikdy som sa neporovnával ,ani nevyhováral na vzdialensti,či doletové pásma,ale tých 130 km od Žiliny stále do pomyselného "kopca".dokázalo zlomiť aj silné náturyOsobne pri obchôdzke po uzemiach vodných zdrojov som doslova "zbieral" zo zeme holuby v absolútnom dezolátnom stave/ .Dovolím si tvrdiť ,že či už v Belg..Holansku,Nemecku...nemá nikto tak náročných posledných 100 km pri tratiach nad 1000 km.Môžem to porovnať aj tým,že novodovezené DT holuby,či už Česka,Nemecka ,Belgicka Holanska,majú obrovský problem sa stým vyrovnať.P.Nochta môžem Vás ubezpečiť ,že maratónskych holubov sa nevzdáme/aj tento rok som rozpredal 140 ks M-55 krúžkov/,len manšaft musí"dozrieť"!Tuto sezónu je plánovaný v KDTVR Kiel/930km ku mne/ a v golden Wismar/840 km/,tu by sa dali otestovať 2-3 ročné a o rok ak dožijeme tak znova nastúpime.Záverom ešte jedno zamyslenie.Roky sme lietali Wismar /840 km/ s ranným štartom.Holuby ktoré nebodovali,resp.chodili na chvoste záv.poľa,boli vyradené.Tie by dnes boli dobre na trate nad 1000 km.Taktiež poníženie km v katg E" z 800-700,je pre maratóncov veľmi nešťastné.Na 700km pri normálnom vývoji počasia pohodovo zaletia ja ST-holuby.S pozdravom "Letu Zdar!
Zdeňek Adamík
(08.12.2010, 13:36)
Na to existuje v EU zákonná norma, stačí ji jen dodržet.
Milan Blahovský
(08.12.2010, 15:35)
Radšej mi tie európske normy Zdenku nepripomínaj, v mnohom nám skomplikovali a ešte skomplikujú život, sú to iba normy, ktoré živia byrokraticky aparát. Polovica z nich podporuje rozvoj kšeftárov a priživníkov a to nemyslím iba tie holubárske teraz.
Jozef Toporcer
(08.12.2010, 15:37)
Mna by ešte zaujimalo prečo členmi klubu sa môžu stať iba chovatelia ktory vlastnia EKS a čo ostatny? nemyslim si že si môžete ešte aj vyberať- ziskať 200 členov do klubu to nebude taka jednoducha zaležitosť čo vy nato?
Milan Blahovský
(08.12.2010, 16:15)
Kedže vlastníš klasické hodiny a vieš čo dokázali niektorí experti v minulosti s takýmito prostriedkami tak sa to snáď dovtípiš. Ak nie, tak škoda komentovať. Radšej nech je v klube 150, ale takých nad ktorými nebude treba uvažovať či niekoho neobtiahli.
Ja som ešte nevidel hrať futbalistu v lige majstrov v gumených kopačkách, ty áno ????
Jozef Toporcer
(08.12.2010, 16:33)
Len neviem či to bude liga majstrov- skôr liga solventných chovateľov, aspon budeš mať väčšiu šancu ich obrať o peniaze
MVDr.Tibor Gornaľ
(08.12.2010, 16:50)
Vážený pán Toporcer,
Golden club - Slovakia je združenie založené na dobrovoľnosti jednotlivých chovateľov. Aby to bolo čo najspravodlivejšie súťaženie, tak sme dali sériu z 10/5 s tým, že žiaden chovateľ nemôže nasadzovať viac holubov, ako 10. Neviem, čo ešte viac mám urobiť pre tzv. slabších chovateľov. Aj Vy máte jedinečnú šancu sa ukázať, že rozumiete holubom a konečne porazíte Blahovského, keď už to nejde vo Vašej oblasti, kde sú samozrejme iné série.
Milan Blahovský
(08.12.2010, 16:50)
No pochopil si to a dosť rýchlo čo ma prekvapuje. Hlavne o to ide ľuďom, ktorí nerobia rozdiely medzi veľkochovateľmi a chovateľmi s malým počtom holubov. Doma nariekaš ako nemáš šance sa porovnať kvôli vysokým sériam a veľkému počtu pretekov a tu si našiel problém v poplatku a vlastníctve EKS. Také typy ako ty tam asi ťažko budú, vo všetkom vidíš iba problém a to nielen v tejto diskusii. Keď chceš so mnou diskutovať tak mi zavolaj a keď chceš sa baviť s verejnosťou tak píš všeobecne.
Ján Latta
(08.12.2010, 17:02)
Pán Toporcer načo sa urážať a napadať stačí plniť stanovy Golden klubu a ste v hre. V tejto súťaži ide o peniaze nie o Diplomy. Verím že to bude silná motivácia pre každého.
Jozef Toporcer
(08.12.2010, 17:57)
Pan Latta- nevšimol som si v mojich prispevkoch že by som niekoho urazil ja sa týmto smerom ani neuberam - Pan Gornaľ podmienky v tomto klube su nastavene dobre môj problem je iba v tom že nevlastnim EKS verte mi že keby som ho mal, tak v roku 2011 do našej oblasti ani nevstupim radšej tie 200 eura dam do GK LEN nechapem prečo tak podraždene reagujete snať nie kôli tej poslednej vete
Zdeňek Adamík
(08.12.2010, 19:26)
Milane, Ty stejně jako já víš kam nás FCI tlačí...Jinak máš pravdu, ale to asi stačit nebude.
Tedy všeobecně. Jsem přesvědčen o tom, že kdyby se něco podobného zrealizovalo v ČR, tak by to našlo příznivou odezvu u části členské základny, které možná to pralesní mistrovství už jde také na nervy. Škoda, že nejsem mladší a zdravější, určitě bych tomu napomohl.
Ján Bučo
(08.12.2010, 21:11)
Dobrý večer páni,
Ako už na Slovensku býva dobrým zvykom hľadáme na sebe chyby a diskusie sa zvrhávajú do takej nepeknej roviny. Nie je sa prečo rozčuľovať. Myslím, že pravidlá sú stanovené, hrá sa o prachy a tak nie je veľmi nad čím polemizovať. Čiastočne sa pravidlá dajú zmeniť konferenciou nakoľko na výhry sa vlastne skladajú členovia svojimi príspevkami a nie sú to peniaze sponzora, ale vo všeobecnosti si myslím, že súťaž je nastavená relatívne dobre. Možno by som pouvažoval nad istým rozpásmovaním, ale k tomu nemá význam pristupovať pokaľ nie je jasný počet chovateľov, ich rozloženie po Slovensku a pokiaľ klub ako taký nemá za sebou aspoň jednu či dve sezóny kde sa preteky a spôsoby vyplácania spolu s organizačnými záležitosťami doladia a možno dôjde k miernym posunom. V žiadnom prípade by však nemalo dôjsť k výrazným zmenám nakoľko by si budúci výbor klubu naštrbil dôveru v seba samých. Nezabúdajme na to, že napríklad Barcelona sa letí 90 rokov, ale vývoj týchto pretekov tiež nebol jednoduchý a nezačala sa lietať z roka na rok.
Pri vzniku tohto klubu však vyvstáva viacero otázok. Z reakcií niektorých chovateľov vyplýva, že keď budú letieť GKS - 10 pretekov, MDKS či SEMK - 4 preteky a v OZ trebárs len DT, nechcú už košovať krátke trate. Samozrejme tým pádom budú chýbať v ZO a oslabia tým OZ.
Na druhej strane bude zaujímavé sledovať vývoj klubu a ako som už raz uviedol, držme výboru palce, buďme vo svojich príspevkoch konštruktívni a ak to je možné pomôžme p. Gornaľovi. Rád by som budúci výbor upozornil na to aby bol obzvlášť opatrný pri jednaní s členmi a najmä v žiadnom prípade nezabúdal na komfort holubov počas prepravy. Pán Bojko tu napísal, že ani v Čechách ani na Slovensku až tak nedbáme o starostlivosť počas prepravy. Aspoň čo sa týka MDKS, toto tvrdenie s radosťou vyvraciam pretože ja osobne som veľmi starostlivo dbal o pravidelné kŕmenie a napájanie holubov už aj počas zberu.
Ján Bučo, Stráňavy
Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie
Zmeny boli uložené