Nova Tema štarty

Igor Barbírik (22.12.2010, 19:30)
čau Milan pôvodne som nechcel reagovat aj preto že neviem písat ale ked si začal písat o štartoch a dialnici v polsku tak my to nedalo. V tých dialnicach stebov úplne súhlasim si perfektný dyplomat a aj človek ktorý pre chovatestvo na SK niečo robý! Velmy dobre ma poznáš že podporujem práve takéto večšie celky.Ja nechcem rýpat ako to napísal pan Filarský . Ja osobne gratulujm výchdnarom k takému klubu!!!!! Ale dajme tému Prečo Gdyna a nie Osviečim a Nemecko Polske hranice čo by asy vyhovovalo celému SK od 500 km až po 1100 z jedného smeru. Napríklad trate nad 500 km Osviečim Draždany Berlín Rostok Wysmar Kiel všetky preteky do 500 km z Polska alebo severu čiech a vtedy by som sy pripadal jako v Belgi alebo NL ale toto je môj názor a možno aj iných chovatelov
Igor Barbírik (22.12.2010, 19:40)
Milan velmy by som ta porosi mohol by si vypočítat km pre chovatelov tak jak v golden clube ?
Milan Blahovský (22.12.2010, 20:10)
Igor, Osvienčim ten nemôže byť nad 500 km, leda tak pre južné Maďarsko. Oswiencim je mesto niečo nad Katowicami , zrejme si myslel niečo iné, ale ostatné trate boli kedysi presadzované ako návrhy pre spoločný národný pretek a bol som svedkom reakcií funkcionárov na pôde VZ proti ním. Z týchto skúseností som prekvapený, že sa ešte ktosi na západe Slovenska nájde, kto sa "rúha" a navrhne pre slovákov taký pretek ako je Rostock či Wismar.... Nechajte teda dozrieť to čo sa zatiaľ kvasí a vyčkajme čo prvý ročník GCS ukáže. Drážďany,Wismar a Berlin ako vypúšťacie miesto nie sú schválené nemeckým zväzom, ale Rostock máš napr.782 km ja " až" 815 km, poľské trate máš o 80km viac, ale o tom to nie je.
Igor Barbírik (22.12.2010, 20:44)
Milan som rád že si sa ozval ale dám ti otázku a Gdyna je schválena? Myslel som Nemecko Polske hranice. Milan šveryn Roztok boli kedysi velmi vážene a motyvujuce štartovacie miesta treba si pozriet aj mapu všetko je z jedného smeru.Bol by som rád keby sa vyjadryly aj druhý chovatelia! Ja mám taký názor že najprv si urobým prieskum čo by chovatelia chcely a až potom založit klub.Viem je to velmi tažke niekoho presvedčit. ćo sa týka GCS nechajme bokom vyjadryl som sa ze vám gratulujem! Mrzý ma že na západnom Slovensku sa nenašly další chovatelia jak pan Savara a Bučo ktorý by založily niečo podobné A neboj sa nerúham sa
Igor Barbírik (22.12.2010, 21:08)
Milan hovorýš že sa rúham Wýsmar je v strede medzi Rostokom a Śverynom a GCS ho má jako štartovacie miesto. ale ja som ta prosil o niečo iné Pan Patera my povedal že to neni problem a o hodinu bol prihlásený GCS a mejlom my potom poslal či su tie miesta deklarované: a ja sa terz pýtam Gdyna Kvydzym sú tiež deklarované? Není !!!
Igor Barbírik (22.12.2010, 21:27)
No páni som velmi prekvapený chcely ste novú tému ktorá sa týka všetkých chovatelov a zrazu nič ! čo ste stratily dych ,
Jozef Toporcer (22.12.2010, 21:29)
Pan Barbirik- čo si myslite prečo vybral výbor GKS tieto trate, no asi preto aby doletove pasmo pre celé Slovensko bolo minimalizované čo sa tyka doletových kilometrov čim menšie rozdiely v kilim. tým regulernejšia suťaž ked sa vyberieme viac na SZ tak to zvihodni viac chovateľov na zapade slovenska lebo vychodniarom sa trate zase predlžia, a všetko ostane po starom priklad VCS- GOTHA Zapadniari to maju niečo cez 500km. a vychodniari aj 800km. a že vraj VCS Z tejto trate na zapadnom Slovensku môžu lietať aj z ročiakami o vychodniaroch sa to povedať neda, na tuto trať musia isť zrelé holuby hlavna vec že Gotha sa bude letieť zase ako VCS aj v roku 2011 na zaver ale iba tak nahlas rozmyšam že mi chyba jedna tristovka tak na zarezanie smeru zo zapadu na sever samozrejme myslim tym pret. plan GKS ZDRAVIM!
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 21:50)
Všetko ma svoje výhody a nevýhody, čo sa týka VCS GOTHA, chovatelia zo západu to ma jú len cez 500 km, spĺňajú len DT a da sa to odletieť aj s ročiakmi a chovatelia z východu, zabijú jednou ranou dve muchy a majú SDT a poriadnú VCS.
Igor Barbírik (22.12.2010, 21:50)
Pan Toporcer neviem či si rozumieme tie km sa pozdávaju aj mne nebyt tatier a toho že Prešov letí z Polska a maju možnost trenovat holuby a môže sa tam otočit celý východ čo by bolo pre ních asi super malo by to umňa apsolutnú 1 z hviezdičkov ! ale pokial viem celý východ sa rozdrobyl kvoly tatram
Igor Barbírik (22.12.2010, 21:55)
Zdenko ja to mám 624 km
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 21:59)
Ja to mám okolo 670 km, čo je len tiež DT, ale bol by so radšej, keby som spĺňal nad 700 km a mal SDT..............
Igor Barbírik (22.12.2010, 22:07)
Zdenko ale z Gdyne to na oravu není ani 500 km
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 22:13)
Ale je, je cca okolo 600 km ..........
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 22:15)
Kwidzyn je cca 485 km .........
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 22:18)
Pardón Kwydzin ..............
Jozef Toporcer (22.12.2010, 22:19)
p. ZOFAJ- Stačilo by vymeniť Gothu za Ostende a neprofitovali by z toho iba vychodn. ale aj zapadniari, vyhodnocovanie viťaza v ramci celáho Slovenska by malo oveľa väčšiu váhu ako z tej pokakanej Gotthy a škoda tých vyplatených eur za tak pokakanu VCS Hlavne ked bol viťaz zo zap. slovenska na vychode našej krajiny to vzbudzuje pohoršenie nič v zlom p. Zofaj
Igor Barbírik (22.12.2010, 22:27)
Zdenko Torun neni na Skalite ani 400 km
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 22:33)
Máte u Mňa úplný súhlas, mali by sme mať niečo tradičné, keď sa povie VCS, tak je to veľkolepé sviatočné, ako Nemci a krajiny Beneluxu, majú Barcelónu, nechcem osobne narážať pred sviatkami, ale aj Náš prezident SZ CHPH, sľuboval na kandidátke, že jednú veľkolepú VCS a zatiaľ to ostalo len pri sľube ..............
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 22:39)
Toruň na Skalite je cca 440 km .........
Igor Barbírik (22.12.2010, 22:46)
Zdenko ja som preto naznačil určitý smer trati lebo stoho smeru dosiahneme 1100km a nepotrebujeme menit smer aj NL ,BELG,a DV púštajú stale z rovnakeho smeru a neodbočia 200 km bokom majú stale rovnake miesta
Zdenko Žofaj (22.12.2010, 22:56)
Je to tak, ako píšeš Igor a s takej vzdialenosti by sa nemusela VCS rozčleniť na tri pásma ...........
Igor Barbírik (22.12.2010, 23:13)
Śkoda že nenapíšu svoj názor aj ostatný chovatelia prospelo by nám všetkým.
Peter Fiľarský (22.12.2010, 23:36)
Už keď ste spomenuli moje meno, skúsim niečo. V niečom som bol predbehnutý (Jozef T.), tak to nebudem opakovať. A k pretekom, čo by chovatelia chceli? Myslím, že chcú vyhrávať, aspoň väčšine na tom záleží, či malo by záležať. Dlhodobejšiu perspektívu, či už vo VCS, GCS, príp. iných súťaží vidím v tých, v ktorých jednotlivé podmienky budú upravené, prispôsobené, či šité čo možno najväčšiemu počtu účastníkov. Jednoducho povedané, r o z h o d u j ú c i m bude objektivita celkových, nie čiastkových výsledkov, všetko ostatné bude pre chovateľov podružné. Svojho času boli Schweriny národnými pretekmi. Pri ich poslednom ročníku, Schwerin 1 dopadol lepšie pre západnú časť Slovenska a o dva týždne nato sa letel Schwerin 2 a situácia sa otočila o 180 stupňov, špička bola na východe krajiny, aj taký je náš šport. Vtedy som povedal otcovi, že Schweriny ako NP skončili a tak skoro sa ani letieť nebudú (čiže je to viac ako 10 rokov) a odvtedy sa ani neleteli. Pri zachovaní súčasnej VCS, hlavne smeru predpokladám klesajúcu tendenciu účasti a hlavne podielu špičkových výsledkov chovateľov z východu, ibaže by si títo založili chovy na dlhé trate na víťazoch posledných veľkých cien, ale to by si asi museli umiestniť holubníky ako Raymund H.. Neviem ako je to v súčasnosti, ale istého času bolo povolené v Holandsku nasadzovať na Pau jednotlivým chovateľom, zónam iba obmedzené množstvo holubov z dôvodu objektivity výsledkov. Pri zakladaní GCS, voľbe smeru tratí, bolo uvažovane aj s alternatívou z juhu, dôvody súčasnej voľby som uviedol v inom príspevku (hlavne náväznosť na dlhé trate), aj keď by bolo veľmi zaujímavé sledovať, čo by spravili južné preteky s jednotlivými chovmi, či líniami holubov, aj vzhľadom na prevládajúce prúdenia vzduchu. Skúste si pozrieť a porovnať na ortofotomapách, či satelitných snímkach predpokladané trasy letov z ČR a Poľska. Nie sme v B, ani v NL, ale na Slovensku, ktorého pohoria, doliny a geografický tvar Slovenska nevieme ovplyvniť, ale vypúšťacie miesta závisia len a len od nás. Koľko asi km v skutočnosti preletí holub vypustený v Holandsku na 450 a koľko u nás pri vypustení z ČR, myslím jalových km. Ešte k zmene smeru. V roku 1996 z dôvodu zákazu vypúšťania holubov z územia ČR prešla naša OZ v polovici sezóny na Poľska bez akýchkoľvek negatívnych vplyvov na dolety holubov. P. Igor B., pravdupovediac celkom som tej štvrtej vete neporozumel, ale čo „když jsem blbej tak se ptám“ (aby nedošlo k omylu, myslím tým seba).
Jozef Toporcer (23.12.2010, 00:22)
Ano s prispevkom p. Fiľarskeho musim iba suhlasiť spominam si na ten rok aj ja veľmi dobre začiatok sezony sme začali na JZ až po Zahorsku VES ked že to boli už najdlkšie kilometre po Moravske hranice tak sme sa museli presmerovať na SZ Wroclav a pod. na doletoch holubov to nebolo vôbec poznať takže členovia GKS sa nemusia obavať nejakých krachových pretekov, samozrejme ked nepride nejake extremne počasie ale to potom neleti z nijakeho smeru nie len zo severu
Jozef Cuboň (23.12.2010, 06:44)
Myšlienka zmeny štartov na Poľsko je veľmi dobrá, najmä v terajšej dobe, keď sa zvýšuju citeľne poplatky za používanie diaľníc v ČR. Problém je ale v nás chovateľoch, pretože sa nevieme, alebo nechceme dohodnúť. Ako príklad uvediem, že zmenu štartov na Poľsko som asi pred dvoma mesiacmi navrhoval na čl. schôdzi ZO s tým, aby delegáti túto zmenu presadzovali, resp. aspoň sa pokúsili presadiť na Okresnej konferencii. Už v samotnej ZO panovala nejednotnosť. Ako teda chceme presadiť zmenu, keď poniektorí ani sami nevieme čo chceme? Pokiaľ ale k tejto zmene nedôjde, niektorí chovatelia to pocítia pri platení za prepravu. Následok bude asi taký, že poniektorí chovatelia obmedzia počty nasadzovaných holubov, tým prepravovacie vozidla nebudú naplnené a problém sa nevyrieši, len sa zvýšia poplatky, teda za menej prepravovaných holubov zaplatíme viac. Ak ale chceme tento problém s vypušťacími miestami riešiť, je najvyšší čas s tým začať, aby sa to časovo stihlo. Záverom prajem všetkým radostné a pokojné prežitie blížiacich sa vianočných sviatkov a šťastlivý Nový rok!
Ing.Miroslav Vidhold (23.12.2010, 07:48)
Vážení priatelia,čítam Vaše názory na preteky z PL.....Možno mám pár skúseností na to,aby som mohol napísať,že lietať odtiaľ môžu ako tak len východniari a časť Oravy.Spoločné preteky pre Slovensko z PL nie sú možné kvôli objektivite podmienok.Vyrovnanie vzdialenosti by takto bolo možné,keby sme boli rovná tabuľa a nemali pohoria kolmo v smere doletu.Absolútne neobjektívne závody !!!!!!!!A ak už tak rozmýšľate,tak schodnejšou cestou je juh,Maďarsko,Rumunsko,prípadne Slovinsko,pretože odtiaľ nemajú holuby žiadne prekážky typu Tatry a pod.Je ľahké vyhrať závod,pokiaľ holub "musí"letieť cez nás.Naivita chovateľov nemá hraníc. Pokiaľ by napr.východ "bojkotoval" Gothu,tak aj tak by tam išlo skoro 20 000 holubov.Nechcite si stále niečo šiť na vlastné triko a objektivizujte, to čo navrhnete.Neuznávam "majstrov",ktorí vyhrávajú,ked sa "zbavia" majstrov.Uvedomme si,že objektívne môže z PL lietať určite menšie percento chovateľov,ako ked všetci nasadíme na Gothu.Zásadne som si nikdy "neprihrieval polievočku"a preto nie je vhodné,aby sme sa na Slovensku riadili tými,ktorí by to radi dosiahli.
Igor Barbírik (23.12.2010, 07:48)
Dobre ráno .Pan Filarský ked možem poprosil by som tu konkretnejšie.
Jozef Cuboň (23.12.2010, 08:03)
Chcel by som reagovať na p. ing. Vidholda a opýtať sa ho na to, aká je objektivita podmienok doteraz? Napríklad u nás holuby z vypúšťacieho miesta zo severozápadu, priletujú z juhovýchodu až východu. Jednoducho okolité moravskosliezské Bezkydy oblietávajú a vracajú sa praktický po pretekoch. Namiesto toho, aby sme hľadali možností šetrenia, už hovoríme o objektivite. Ja osobne nie som ani proti pretekaniu z Maďarska, prípadne štátov býv. Juhoslávie. Chcelo by to len nájsť širokú zhodu. Je jasné, že všetkým chovateľom sa nikdy nevyhovie. Riešenie problému zdražovania poplatkov za diaľnice a niektoré vybrané cesty je nutné riešiť, pretože dôjde k znížovaniu poštu nasadzovaných holubov a tým k ďalšiemu predražovaniu pretekania.
Ľudovít Jančok (23.12.2010, 09:04)
Pán Cuboň. Ja by som privítal Vašu alternatívu znižovania počtu, lebo následne by prišlo k zlučovaniu, a nárastu konkurencie. Konečne bya vyleteli z auta holuby možno aj od 3OOa možno aj od 5OO chovateľov. Veď teraz je to hrozné. Ani z tým vypustiť ani z druhým, čakať aj hodinu lebo sa vietor zmení . Tomuto raz musí byť koniec, a treba jednoducho určiť minimálne 5 OZ vypustiť naraz, a bude po podozreniach v štartoch. Jednoducho samokontrola a basta. Som len zvedavý, komu by potom doletelo vetrom dofúknutých 2O ks naraz a podobne. Polemika závodov, pre začiatok 5O na 5O a potom sa uvidí. Kým sa to nevyskúša, nadá sa uribiť záver. Je pravda, geografická poloha, a počasie, je v našom športe rozhodujúci faktor, s tým sa nedá nič urobiť, ale ostatné veci sú riešiteľné. Ďakujem za trpezlivosť. Ľudvik.
Milan Blahovský (23.12.2010, 09:21)
Miro V., ešte len som videl tvoje meno v diskusii už som aj vedel obsah príspevku. Neprekvapil si ma čo ma mrzí, od takého popredného chovateľa som čakal viac. Stále to isté o smerovaní dolín a vrchov na Slovensku.... Z Poľska holuby naletujú kolmo na horstvá a z juhu by naletovali ako ? To je ale jedno či zo severu či z juhu, holub si svoju dolinu nájde a preletí. Koľko krát sa stalo, že ti aj pri západnom prúdení doletel holub zo severu. To chceš tvrdiť, že naletel z Poľska kolmo na Nízke Tatry a potom išiel domov ??? Holubári sú tak naivní, že ked vidia, že holub doletí zo severného smeru tak hned za tým vidia Poľsko, ked z juhu potom tvrdia, že boli v Maďarsku, ked z východu potom asi boli v Mukačeve. Ja stále opakujem, keby tie holuby boli také inteligentné ako ich majitelia, tak ani domov netrafia.
Ing.Zdeněk Horák (23.12.2010, 09:38)
Zdravím Vás panové a přesto-že mi nic do toho nic není, tak tu musím souhlasit s ing. Vidholdem. V minulosti naše OVS Prostějov také létala z Polska a rovněž z jmenované Gdyně o které se tehdy říkávalo Gdyňa - sviňa, což myslím hovoří za vše. V té době šedesátých roků nebyl nad Polskem takový "provoz" jako dnes. A nedejbože, aby se vaše hrstka holubů dostala do polského chumlu letícího z Německa (hlavně při špatném počasí), pak pozdrav vás Pán Bůh. Nevím proč, když už chcete měnit směr, ho neotočíte na jih, kde nejsou skoro žádné překážky, je tam dříve rozednění, žně a letí v koridoru Dunaje a také bez dálničních poplatků (aspoň si myslím). Celý holubářský svět z podobného směru letí a my zase musíme vymýšlet něco jiného (tím samozřejmě myslím i Čechy). Nezpochybnitelné je dnes i to, že nás na západě nechtějí.
Pavel Ostrolucký (23.12.2010, 09:47)
Na západe nás nechcú ale preto, lebo štáty východného bloku ich hravo porážajú - darmo sa snažia každé 4 roky meniť propozície - aj tak im to nepomáha, lebo sa vieme hravo tomu prispôsobiť a naše holuby to zvládnu!
Ing.Zdeněk Horák (23.12.2010, 09:55)
No tos mě tedy dostal!
Zdeňek Adamík (23.12.2010, 09:58)
No to je něco. Blegičané, Holanďané i Francouzi by klidně letěli ze západu jen kdyby tím směrem nebyly moře a oceán! Víš? Takže argument že všichni letí z jihu je ...(doplň si sám). A zcela zpochybnitelné je i to "že nás na západě nechtějí" Máš o tom nějaké písemné vyjádření z FCI nebo dokonce z jejich vládních míst, či z vedení EU? Já o ničem takovém alespoň nevím. No a k té Gdyni: ve Zoíně se nikdy neříkalo Gdyňa - sviňa asi proto, že už tehdy jsme měli holuby poštovní. Jinak přátelé, je možná pravdou, že nám v ČR budou chybět vaše peníze za mýtné, ale na druhé straně budeme mít možná nepatrně čistší vzduch, o nepatrně menší počet kamionu po necelou polovinu roku, ale na druhé straně si nemyslím, že by Poláci brzy také neprovedli s poplatky to co značná část Evropy. Ti také potřebují peníze, také se jich dotkla finanční a z ní zřejmě pocházející následná ekonomická krize. No a já osobně ušetřím finanční prostředky vynakládané ročně na desítky u mne zalétlých a ošetřovaných slovenských holubů, za což vám již dnes předem děkuji.
Pavel Ostrolucký (23.12.2010, 10:44)
Zdeko ešte veľa Slovákov ostane Čechám dlho pradlho verných. Ono sa to nedá zo dňa na deň zmeniť a východu je to jedno či ide z avizovaného Polska alebo pôjde z Čiech, nevidím v tom skoro žiadny rozdieľ. Po východnú časť Tatier a teda prvá OZ Poprad je podľa mňa hraničná, aj oni možu mať v PL veľké problémy počas hmly a dážďa v mieste doletu. Odtiaľ smerom na západ bude počet prihlásených chovateľov diametrálne klesať, lebo Polské trate sú čím ďalej na západ nevýhodnejšie kvôli neobjektivite našich horstiev smere z PL v tom má M.V. 100 % ú pravdu.
Igor Barbírik (23.12.2010, 10:44)
Pan Filarský omluvám že som spomenul vaše meno,len som zhrnul 2 temy zravie a golden a v jednom príspevku ste napísal na čo majú iný nazor sú rypáci a idú proti vám .Pripadalo my tak že gdo nejde snamy je proti nám. Myslým si že názor každého chovatela môže byt prospešný pre nás všetkých. Spomenuli ste skrachvný pretek Śverin pre zapadne slovensko.V tej dobe vychodné SK letelo niektoré preteky z Polska naše z východu potom prisšiel Śverin a bolo všetko vyriešené natrenovana sila holubov s Polska urobyla svoje. V GCS nepripúštate pásmo a to je problem......Tatri. Trenovanie holuv s tohu smeru niegdo si myslí že sme taký bohatí že si môžeme holuby s toho smeru trenovat indvidualne ? Myslím si že SK by malo byt rozdelené na 2 časti východ ,západ a MS počitat len eso holuby Z takehoto hladiska si myslím že zapadne SK by malo mat podobný klub a v OZ sa venovat krátkym a stredným traiam a trénovanim holubov na tate nad 500 km Poukázal som na NL,B len preto že trate majú stale s jedného smeru. Oni majú svoje problémy sylne vetry my zase kopce a ked nam zafúka trocha vietor sme celý po..... Preto robme všetko preto aby zme boly spokojný všeci. Všetkým vám želám pojné sviatky vela štastia a chovatelských úspechov v nasledujúcej sezone. I.B
Milan Blahovský (23.12.2010, 13:33)
Pán Horák, na Slovensku sa svojho času hovorilo "Janovice nikdy více, radši kulku do palice", ale to je o niečom inom, tí starší určite pochopia o čom a mladí nech viac čítajú. Chovať doma cvičené opice, ktoré v krdli hromadne doletia na holubník ako z Tábora do Prostějova, tak to je vám teda riadne umenie. Ale vychovať holuba, ktorý sa dokáže popasovať s množstvom holubov, ktoré majú rôzny ťah domov to je už asi veda. Preto sa razí tá jednoduchšia cesta, cesta menšieho odporu a to je ťahanie čiar po mapách pri zostavovaní pretekových plánov, vyčkávanie ráno na štarte pre prípadný priaznivý vietor, ktorý zvýhodní polohu toho či oného veľkého majstra. Tieto zákulisné ťahy sa žiaľ vyskytujú a ich výsledkom je boj o body v pralesných majstrovstvách o majstra OZ za cenu plechového pohára a pár fľašiek ostrého, ktoré majster uleje svojim nosičom vody po sezóne. Opakujem teda opäť, kto nemá záujem resp. mu nevyhovuje plán GCS nech si založí pre mňa za mňa aj DIAMANTOVÝ KLUB a nech skúsi zorganizovať pretek pre tých dajme tomu 100 záujemcov. Dolniaci resp. Stred už si jeden klub založil a neviem kde mám vyhľadať výsledky pretekov tejto zložky nech sa snažím ako snažím.
Igor Barbírik (23.12.2010, 14:27)
Tak toto som nečakal takýto tvrdý utok na dolniakov respektívne zapadnarov. čakal som že spolu vytvorýme nejaký konpromys Na slovensku máme už xy klubov ale ešte ani jeden nevydržal není to na zamyslenie že prečo ? Oblasti sa nám rozpadávajú jak balík slamy na male kopky nevieme sa dohodnút poriadne ani v OZ tkach !!! Mne osobne sa páči názor pana Jančoka ale každému sa páči niečo iné. A račej by som čítal nejaké Pi........Na ktorý sa človek dobre zasmeje a aspom chvílku ma radost
Ing.Zdeněk Horák (23.12.2010, 14:55)
Pán Blahovský, mě je úplně u ...... co si budete lítat na Slovensku. A k tomu Táboru, tak já osobně praktikuji totální vdovství, tudíž ze soboty na neděli mám zcela prázné holubníky a to díky tomu, že nejsem líný zorganizovat navíc závod jednotlivců na který jdou všechny vdovy a ostatní hlubi, kteří se do našeho OVsového minibusu nevlezou. Také nejsem jasnovidec, já si musím aspoň na těch "Táborech" zjistit alespoň přibližnou plemennou hodnotu mých vdov. Klidně si v Popradě mějte třeba jen 16 závodů, ale to pak se na Olympiádě ani neuvidíte. Proč si myslíš, že my Češi máme v kat. "A" dva holuby s koeficientem 1.000 bodů? Pro Zdeňka Adamíka: v době závodů z Gdyně Zlín neexistoval a k těm poštovním zlínským holubům, proč se tedy nechcete otočit směr na jih a bojíte se toho jako čert kříže???
Zdeňek Adamík (23.12.2010, 15:57)
Pro pana Horáka ještě jednou. 1) Zlín existoval, jen se jmenoval Gottwaldov. Pokud poukazuješ na to tak jsi trapný. Pokud si to nepamatuješ, s ohledem na Tvůj věk, to toleruji. Zúčastňovali jsme se tehdejších "Hvězdicových závodů", kterých součástí byly i závody z Gdyně. Až se u mne někdy zastavíš ukáži Ti výsledky a možná najdu i Ocenění, které jsem tehdy při CV tuším v OL i za nějaké vítězství dostal. 2) Otočení směr jih či jihojihozápad (dle jednotlivého start. místa) tedy na Maďarsko jsme už dva roky zkoušeli. Už jsem o tom psal a jsi také dobře informován. Výsledky v pořadí prvních deseti chovatelů pralesního mistrovství OS ZL se oproti závodům "ze západu" prakticky nezměnily, jen jsme ztratili více času čekáním na holuby, protože procenta se prodloužily a nedělní čas rezervovaný pro rodiny se nám zkrátil. O "radostných zážitcích našich řidičů" se tady nebudu zmiňovat. Tedy zatímco my se "bojíme jako čert kříže", tak vy jste to dosud ani nezkusili a rovněž tak jste byli s odpuštěním posraní s námi startovat společně i z Chebu apod., ačkoliv verbálně i s dalším kooperujícím OS, které tady raději nebudu zmiňovat, deklarujete něco jiného. V roce 2011 jsou naplánovány společné starty jsem jen zvědav, zda-li to dodržíte a nebudete vymýšlet v průběhu sezony nějaké obezličky, jak to zase nejde. A Milan Blahovský Ti to napsal jasně a správně. A vůbec nezpochybnil Tvé zásluhy na lepším vyžití chovatelů s použitím krátkých tratí jako doplňku závodní sezony.
Ing.Zdeněk Horák (23.12.2010, 16:33)
Také mezi námi naposledy, pokračovat můžeme na skype soukromě a neunavovat na cizích stránkách. Krachové závody z jihu jste měli buď, že je startér nekvalifikovaný , nebo vám to pustil schválně do deště, aby vám tento směr znechutil. Společný Cheb jsem loni kritizoval, protože jste nám ho zlíňáci zkráti o 15 km. My ho chtěli letět s průmyslové zóny společně s Uničovem. Když se podíváš pár roků dozadu, tak uvidíš kdo ho 3 x vyhrál z celé Moravy střed a kdo je následně proto zrušil. Jádro bývalé OVS Prostějov stále bojuje o změnu směru na jih, jenže na schůzi OS Haná to jak Standa Škovran nový výcvikář (ten by létal samé Litoměřice), tak a hlavně Dřevohostice (bývalá ZO Gotwaldov) smetli z pořadu dne. Nabídl jsem tyto trasy od Malacek přes Komárno, Szeged, Bělehrad až do Niše. I nespokojené východní části OS Brno, ale ti také jedině západ, severozápad. Tak to máš těžké. Ale neboj, já našim chovatelům splním jejich přání i za cenu nějakéhi "Klubu jižanů".
Zdeňek Adamík (23.12.2010, 16:41)
Dřevohostice k nám přešly na dva či tři roky z OS Haná a po průměrném umísťování okolo šesti procent se vrátily do OS Haná kde hráli a hrají o špici (Krutilové a spol.) Jinak nějaký klub na Moravě je skutečně třeba to s Tebou souhlasím.
Jozef Daníšek (23.12.2010, 19:40)
Pozdravujem.Možno mám spiatočnické myslenie.Ale zmeny štartov z rôznych smerov,neprinesie nič konkrétne okrem značných strát.Ja som to už zažil pri výskyte choroby "slintavky" v niektorých regionoch Slovenska.Celé Slovensko pretekalo zo smeru západ -východ.Prišla "slintavka" a otočili sme smer pretekov o 180 stupňov.Lietali sme z Čiernej nad Tisou.Výsledok!? 80 % strát niektoré oblasti nedolietali a Ukrajina plná našich holubov. Toto isté sa prihodilo i chovateľom z Čiech,ktorí lietali z východu na západ a potom sa prehodili na smer z Nemecka.Myslím si,že tiež prvé roky zaplakali.Osobne sa poznám s pánom Drapom,niekoľko násobným majstrom Nemecka.Zmenili smer vypúšťacich miest.Výsledok!!! V nasledujúcom roku nebol ani v prvej pädesiatke.Ono to nie je také jednoduché ,ako to na prvý pohľad vypadá.Zamyslíme sa sami nad sebou.Veď nevypustíme holuby v Prahe,kde je ideálne počasie,len preto,že na Morave sa objavili tri väčšie mraky.My dokážeme meniť smer štartov,ako na bežiacom páse,pretože niektrí jednotlivci si mysla,že im to hadám prinesie majstrovský titul.Prečo nevyužiť naše prírodné dannosti.Smer vetra u nás je na 80% zo severozápaného smeru.Holuby ho majú poväčšine v chrbte.Je tu už vybudovaná dialničná sieť.To znamená i menšie náklady v spotrebe pohonných hmot,nehovoriac o strate času pri čakaní. Ale my sme nepoučiteľní.Nie aby sme si to uľahčovali,ale špekulujeme dovtedy kým úple neskrachujeme.Ale špekulácie,začínaju hlavne u niektorých "NEDOCENENÝCH JEDNOTLIVCOV" ktorí si myslia,že asi oslnia.Ale opak je pravdov.Ostávam s prianim prežitia pokojných Vianočných sviatkov a Nového roku .
ĽUdovít Dziak (23.12.2010, 19:53)
Autor: ĽUdovít Dziak (178.18.71.---) Dátum: 23.12.10 11:26 STALE SA HLADAJU NOVE SMERY PRE PRETEKY. JE PEKNE ZE KAZDY POZERA NA CLENITOST TERENU A AJ CENU PRE CHOVATELA NA JEDNEHO HOLUBA AKO TO TU BOLO NAPISANE. ALE SLEDOVAL NIEKTO AJ TAKE VECI AKO JE PRUDENIE VZDUCHU A SMER VETRA POCAS ROKA???? TRI STVRTINY ROKA JE PRUDENIE VZDUCHU A SMER VETRA SEVERNE AZ SEVEROZAPADNE ALEBO ZAPADNE. NEMYSLITE ZE BY BOLO NEZMYSELNE HNAT HOLUBY PROTI TOMUTO PRUDENIU TEDA AK BY SA LIETALO Z JUHU?? ANO POSTOVY HOLUB BY SA MAL VRATIT Z KAZDEHO SMERU A Z KAZDEHO MIESTA A NEVRAVIM ZE TO TAK NIE JE. LEN MI PRIPADA HLUPE ZE KAZDY POZERA NA TO KOLKO CO STOJI ALE NEPOZERA NA TO O CO VLASTNE IDE. O NASE HOLUBY. PODLA MNA JE STRASNE VELA HOLUBOV PO TEJTO SEZONE PRAVE V MADARSKU A RUMUNSKU. K BLIZIACIM SA SVIATKOM PRAJEM VSETKYM CHOVATELOM VELA POHODY A RADOSTI A ABY IM HOLUBY PRINASALI RADOST A POTESENIE. LETU ZDAR MOJA REC PAN DANISEK [%sig%]
Oldrich Savara (24.12.2010, 00:45)
Nedá sa spať a teda idem reagovať ! Chválim Zdeňka Adamíka za pripomienku vopred stanovených bodovaných holubov v akom koľvek majstrovstve. V roku 2011 chceme vyskúšať formu "GM" dvoch bodovaných vopred určených na pozícii prvý a druhý z kontrolného listu, uvidíme čo sa stane. Celý môj holubárský život sa snažím nájsť idealné majstrovstvo a asi sa ho ani nedožijem a to preto, že ak sa páči niečo mne nemusí to koniec koncov znamenať, že sa to bude páčiť i ostatným. O čom je reč. Nuž o tom aby si o pretekovom pláne a majstrovstve rozhodli platiaci členovia "Golden klubu " a nie kibici. Je to jednoduché, nemajme k novému subjektu averziu. Nový subjekt tu je, to je fakt. Komu sa podmienky na vstup pozdávajú nech vstúpi a komu nie má smolu, alebo možnosť vymyslieť niečo čo mu vyhovovať bude a o tom to je. Niekedy sa mi zdá, že hľadáme problém tam kde ani nie je a nad tým je potrebné zamyslieť sa. Ps. pre Igora Zapadoslovenský Región DT tu už bol no a sám vieš ako dlho vydržal.
Oldrich Savara (24.12.2010, 01:16)
Idem reagovať ! Predpokladám, že " Nová Tema štarty " je už tak otvorená iným oblastiam našej problematiky, že by som sa nemusel obávať reakcie verejnosti ale aj tak idem znova s kožou na trh. Tento úvod preto, lebo takmer vždy keď som vstúpil do "DF"som bol prefackaný a vždy sa našiel niekto kto sa do mňa začal navážať. No k veci. K skutočnosti, že je na svete nový holubárský subjekt by sme sa nemali stavať negatívne a byť proti. Tento subjekt tu je a je na každom z nás či nám propozície alebo ak chcete "Štatút " vyhovujú alebo nie. Chcem zakladateľm "GOLDEN KLUBU " poradiť v tom, že o upresnení propozícií a pretekového plánu nech rozhodnú prihlásení členovia a nie ludia čo členmi klubu nebudú. Osobne by som pri tvorbe pretekového plánu preferoval kompromisné riešenie niečo zo severu a niečo z juhu. Možno by to prilákalo viacej členov. Ale to si už protirečím. Ako dlhoročný funkcionár sa snažím nájsť a presadzovať takú formu súťaženia a majstrovských súťaží čo by vyhovovalo všetkým. No poviem Vám, že je to môj nesplnitelný sen - nedá sa !!!! Ani pri najlepšej vôli som sa k ideálu ani len nepriblížil a čo sa páči mne nemusí sa páčiť ostatným. Čo však môžem zaklincovať je fakt, že sa mi páči majstrovstvo kde musí do mlýna prispieť i samotný chovateľ a to tým, že doň vopred alebo popredu určí majstrov. Nech sa na mňa Slováci hnevajú alebo nie ale je faktom, že na rozdiel od Čiech a Moravy sa o takúto formu ani nesnážíme a stáčí nám keď v majstrovských súťažiach rozhodujú náhodne doletené holuby ( umiestnené 1.x a nič viac ) Najvyšším umením v majtrovstve je pre mňa ak chovateľ vyhrá správným nasadením určitého počtu napr. 2. z 2. na prvom a druhom riadku z kontrolného listu. Iste nie všetci príjmete tento môj názor ale vychádzam z toho, že ak sme doteraz spali je navyšší čas zobudiť sa. O prebudení píšem z toho dôvodu lebo sa od roku 2011 v OZ CHPH Pezinok snažíme takéto " Generálné majstrovstvo" zaviesť. Snaha je však jedna vec ale či bude alebo nebude toto majstrovstvo zavedené by mohli do značnej miery rozhodovať všetci pretekajúci chovatelia a preto sa posnažíme dať možnosť členom aby sa k tej forme "GM" vyjadrili v návratnej ankete za týmto účelom. No a na koniec nehľadajme chyby tám kde nie sú. Pri našom koníčku by mohla platiť zásada vážme si hlavne tých čo pre nás vytvárajú nové súťaže a vedia ich i zrealizovať, verte mi viem o čom píšem. Neznechucujme tých čo chcú pre nás pracovať. Tento príspevok mal predchádzať prvému, ale akosi to s notámi neviem, a stratil som text. Nevadí osvietilo ma a tak si prečítajte obidva. Týmto len potvrdzujem, že to s počitačom neviem ale myšlienka zostala.
Oldrich Savara (24.12.2010, 01:28)
A spať nie a nie ! Myslím na Vás všetkých a v tento sviatočný deň Vám želám radostné a požehnané " Vianoce "
Vladimír Sudor (24.12.2010, 07:41)
Čo k týmto všetkým príspevkom dodať? Napadá mi veľmi pekný citát Laca Kováča : "Sezóna je v plnom prúde,čože s nami v máji bude???" Ale vážne.Oldo má svätú pravdu,že propozície GCS sú dané a je len na každom z nás,či nám vyhovujú a či nie. O vytvorení niečoho podobného ako je GCS sme v Žiline uvažovali už v roku 1998,ale skončilo to vždy iba pri úvahách. Veľmi si vážim odhodlanie priateľa Valigu a ľudí okolo neho,že sa dali do takéhoto projektu.Je to zaväzujúce a obrovská práca naviac. Prajem veľa zdaru a pevné nervy. Zároveň prajem všetkých chovateľom a im rodinkám šťastné a veselé prežitie sviatkov VIANOČNÝCH. :o))) [%sig%]
Igor Barbírik (24.12.2010, 07:50)
Zdravím ťa Oldo ja viem len o maraton klube ktrý si založil ty. Stým bodovaním stebov úplne súhlasím volakedy som to navrhoval na vyb...OZ vtedy sa to nedalo v sučasnosti je to dost aktualna téma a večia čast chovatelovOZ by stým súhlasila ,ja osobne by som navrhoval 3 ks. Ps: Prajem ti veselé a pokojné prežitie sviatkov a ešte kus chovatelských zážitkov
Zdeňek Adamík (24.12.2010, 09:01)
Jen takový malý návod. Toto už letíme na Moravě X let a považujeme to za vcelku objektivní a prestižní soutěž. P. S. tři hholuby bych moc nedoporučoval na DT a SDT je pro malé chovatele, podle mne demotivující. Jen se podívejte jaké procento jich tři kusy nad 750 km umísťuje. 4.3.2. Generální mistrovství Moravy a Slezska (GM) a) minimální účast chovatelů a počty nasazených holubů dle § 17, odst. 1 ZŘ b) Výsledky ze třídy otevřené a holoubat, v konkurenci OS. c) Započítává se sedm závodů ze 11 předem určených v programu OS. d) Z toho: - 2 ze 3 určených závodů OS při středních vzdálenostech závodů 100 až 400 km - 2 ze 3 určených závodů OS při středních vzdálenostech závodů 300 až 600 km - 2 ze 3 závodů MMDT v konkurenci pásma MSS - 1 ze 2 určených závodů holoubat e) Soutěžním družstvem pro všechny závody jsou 2 holubi napsaní na 1. a 2. místě kontrolního listu. f) Vyhodnocení: - vítězí chovatel s největším počtem umístěných holubů (max. 14) - při shodném počtu umístěných holubů rozhoduje součet koeficientů Kf
Igor Barbírik (24.12.2010, 09:38)
Už som písal že tomu klubu fandím a dávam im 1 z hviezdičkov!! Touto dyskusiou nechcem nikoho odhovárat.Práve naopak je prospešna pre nas všetkých aby zme sa vyvarovaly chýb a aby aj tento klub nedopadol podobne ako tie doterz založené. Možno keby aj vtedy exzistovalo dyskusné forum a dyskutovalo sa o takýchto temach boli by sme už za vodov a podobné kluby ,OZ,ZO by nám nemusely zanikat a rozpadávat sa len preto že nedyskutujeme a nehladáme kompromysy. pan Daníšek ja svamy súhlasím ta obratka by nebola až taká dramatycká nebyt toho počasiá ktoré vtedy bolo dlhší čas. V Śuranoch zme lietaly Kralovsky Chlmec z bežnými stratami a ty istý chovatelia boli na špici zo západu aj východu.
Igor Barbírik (24.12.2010, 11:56)
Ospravedlnujem sa boly to Sobrance nie Kralovský Chlmec
Jozef Daníšek (24.12.2010, 14:25)
Pozdravujem pán Barbirík.Pokiaľ si pamätám,tak počasie bolo vtedy celkom v poriadku.Ale to sa nechcem s Vami o tom prieť.Chcem sa vrátiť ešte k pánu Drapovi.Oni neotočili štart o 180 stupňov.Bolo to iba o 90 stupňov a čo to spravilo.Pritom sa jednalo o tie isté holuby,ktoré ho preslávili.O strátach sa nebudem rozpisovať. Ja nechcem byť ani dopredu prorokom,čas ukáže ako sa to prejavi.Je predsa na chovateľoch,ako sa rozhodnú.Ale na holuboch spočíva najväčšia ťarcha,pretože na nich záleži či sa dolieta.Lebo iba vtedy má súťaž zmysel.
Igor Barbírik (24.12.2010, 14:38)
Ja s vamy súhlasim preto som aj napísal že bez trenyngov s toho smeru je to pre mna nerealne .
Jozef Daníšek (24.12.2010, 15:06)
Myslím si tiež,že pre viacerých.Ale tu platí jedno slovenské príslovie"Kto chce kam,pomôžme mu tam".Naozaj to nemyslím škodoradostne.

Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie

Zmeny boli uložené