Dlhé trate mimo Oblastných združení

Ján Bučo (07.12.2015, 13:15)
Milí priatelia,
Niektoré Oblastné združenia by údajne radi delegovali organizáciu a dopravu na trate nad 700 km (kategória Šport E) na športové kluby, prípadne iné regióny, ktoré by o také preteky mali záujem. Robím len orientačný prieskum o takomto zámere. Ak máte vo svojom okolí prístup k takýmto informáciám, skúste ich prosím zverejniť v tejto téme na diskusnom fóre. Ide mi o to či by sa našiel dostatočný počet záujemcov a či by sa vedeli nájsť kompromisné vypúšťacie miesta pre viacero oblastí zo Slovenska.
Prípadne ak by ste mali nejaký zaujímavý podnet k tejto téme sem s ním. Myslím, že spoločnými silami by sme vedeli uviesť do života nový zaujímavý koncept pretekania a obohatiť si sezónu.
Jeden taký námet už dal Dušan Púček zo Stráňav: Lietať 3 trate nad 700 km s ranným štartom, 3 trate nad 800 km s ranným štartom a k tomu si chovateľ môže odletieť aj 3 preteky s doletom cez noc s MDKS. Takto by si chovateľ vyplnil 9 víkendov v pretekovej sezóne.
Letu Zdar
Ján Bučo, Stráňavy
Stefan Nochta (07.12.2015, 13:53)
chlapi, máme nejaký štatút.........
. Podmienkou zaradenia chovateľa do pretekových výsledkov klubu je minimálna vzdialenosť z miesta vypustenia na holubník chovateľa 800 km pri pretekoch derby starých holubov s popoludňajším štartom.
????
Ivan Oravec (07.12.2015, 14:32)
Aj Oostende internacionál sa rysuje !


http://www.pzhgp.pl/pliki/20151201123150.PDF

Ľubomír Hovančík (07.12.2015, 18:30)
Štatút sa dá zmeniť, podmienky tiež, ak sa dá dosiahnuť, alebo ak je ochota ustúpiť z každej strany!
Ak sa nehrá o majstra tak na tie preteky nasadia traja z celej OZ-tky. Zatiaľ majster OZ je prioritou nad účasťou v iných druhoch súťaži.
Kým to nebude nariadené zhora tak to nevidím ružovo.
Peter Matalík (07.12.2015, 19:06)
Aj mne volali chovatelia z rôznymi alternatívami .Napr. Závod pre ročných holubov s označením M-55.Závody nad 1000 km rozdeliť na doletové pásma.Napr. do 850 -do 950 nad 950 .Počúvam aj rôzne alternatívy o Majstra Slovenska/od 100-600 km/.Je to na diskusiu.Len to čo píše Ľ.Hovančík majster OZ je prioritou ,či sa nám to páči,alebo nie.
Dalibor Duľa (07.12.2015, 21:34)
Myslím si Peter,že majstrovstvo Slovenska nie je prioritou pre 80-90%chovateľov,pretože nie každý dokáže splniť ťažké podmienky súťaže a hlavne je už zrušená súťaž o GMS a preto si myslím, že tento projekt p.Buča má zmysel pretože majstrovstvo OZ neznamená až tak veľa,ale keď sa stane chovateľ majster DT+SDT v takejto súťaži, tak má svoju váhu napr.ročné- trate rozpätie 500-650 a staršie PH, tak ako píšeš do 850 resp.950km
to by stačilo tých 9 pretekov,len rozumne a citlivo sa dohodnúť.Konečne už musia aj na SK byť dovolené otvorené preteky,niekto sa rozhodne pre KT niekto pre ST a niektorí pre SDT, len to musí byť schválené zhora že OZ-tky budú mať otvorené preteky a budú bez zákazov a špekulácií musieť prijať chovateľov, ktorí nebudú členovia ich OZ, aby mohli nasadiť v ich OZ resp.kluboch svoje PH na daný pretek ktorý si vyberú.
Stefan Nochta (08.12.2015, 06:42)
Tento druh preteku by skôr riešil založenie KLUB-u DLHÝCH TRATÍ...........
Ján Bučo (08.12.2015, 07:56)
Dobré ráno prajem,
Toto nie je diskusia o štatúte MDKS a nemá ho nijako rozvrátiť. Práve naopak. Má pritiahnuť záujemcov o dlhé trate, ktorí sa nechcú každý týždeň mordovať v oblastiach a lietať zo vzdialeností 330 km. Nehovorím, že MDKS bude organizátorom pretekov. Možno to bude naozaj nový Klub Dlhých Tratí. Je výborné, že sa rysuje Inter Oostende. Našou úlohou je ho maximálne podporiť.
A ani nehovorím, že sa nepoletí o majstra. Hovorme, diskutujme, navrhujme. Nechcem aby sa tu vymyslelo niečo čo urobí jeden človek a ostatní potom budú len hovoriť čo je na tom zlé. Čím viac podnetov príde, tým lepšie si z nich budeme môcť vybrať.
Skúsme hovoriť o konkrétnejších veciach:
- návrhy pretekov. Slovensko je veľmi členité a nájsť ideálne miesto pre všetkých sa asi nepodarí. Prečo by ale nemohli byť v jednom víkende 2 - 3 preteky ak ich obsadíme a výpočet majstra by sme robili podobne ako pri MS? A ak by sme sa na to mali sústrediť, prečo nezaradiť aj preteky cez noc organizované MDKS do plánu?
- návrhy pásiem. Áno, prečo ich neurobiť. Skúsme hovoriť aj o minimálnych počtoch nasadených holubov na pásmo aby bolo regulérne.
- návrhy ocenení. Poháre a majstrovské ocenenia by boli samozrejmosťou. V každej organizácii ale existujú aj nejaké nadstavbové súťaže. Pouvažujme o vyhodnocovaní ročných, dvojročných, holubov, holubíc. Nech sa máme čím pochváliť. Veď koľkí z nás nakupujú holuby práve z Holandska, Belgicka, Nemecka kde to funguje roky. V MDKS bol pôvodný zámer mať aj iné formy súťaží. Niečo ako aktiváciew jednotlivých holubov. Bol o ne však nízky záujem a ostala len súťaž ESO-TIP ZENEK. Prečo ale niečo takéto neobnoviť?
V Holandsku existuje klub dlhých tratí Zuid Limburgse Unie. Letia preteky spolu s celým Holandskom, Belgickom a časťou Francúzska a Nemecka. Vypúšťa sa na jednom mieste a každá únia, alebo nazvime to klub má vlastné výsledky. Ak by v teoretickej rovine existoval takýto klub u nás, zorganizuje a vyhlási termíny pretekov, autá sa dostavia na miesto určenia, jednotlivé OZ by si ich teoreticky mohli dať aj do svojich plánov, len dopravu by riešil niekto iný a holuby jednotlivých chovateľov by sa mohli zapojiť aj do súťaží širšieho záberu. Povedzme, chovateľ by si mohol vyhodnotiť preteky v OZ ale aj národne. Ak by sa v jednotlivých OZ nenazbieral potrebný počet holubov, chovateľ si prihlási svoje holuby a príde nasadzovať na určené miesto. Myslíte, že takto by to nemohlo fungovať? Podľa mňa áno. Samozrejmosťou by však boli určené vypúšťacie miesta a podobne.
Skúsme teda prejsť ku návrhom, prípadne nech sa páči von so svojimi nápadmi. Budem rád ak táto diskusia prinesie svoje ovocie.
Námetov na takýto počin máme okolo seba veľa.
P.S.: Táto diskusia nie je aktivitou MDKS.
Letu Zdar!
Jano
Ján Kováč (08.12.2015, 09:37)
Zdravim
p.Matalik zavod pre rocnych holubov s oznacenim M-55 je dobry navrh a kolko km by sa letelo?
Milan Blahovský (08.12.2015, 10:33)
Páči sa mi na našich chovateľoch skutočnosť aký majú záujem o rôzne nadoblastné súťaže, či to už v štruktúre MDKS, SEMK, KDTVR, KKTS a pod. ale ako náhle je čosi vytvorené, zrazu sa tento ich zápal vytratí a súťaže po pár rokoch miznú. Stačí si spomenúť na Golden Club Slovakia, súťaže holubov v rámci KDTVR či Klube KTS či predtým PKKT. Takže snívajte ďalej, dobre sa to číta.
Stefan Nochta (08.12.2015, 11:08)
Milan, zobral si mi vietor z plachát......
Zdeněk Adamík (08.12.2015, 11:19)
Pokud se nepodaří dostat do "hry" peníze, sponzory z řad majetnějších chovatelů, producentů či obchodníků s produkty pro PH i odjinud a v neposlední řadě sázky, tak s těmi "honiči bodů, pracholapů-pohárů a diplomů" asi nepohnete. Bez dlouhodobější motivace a neustálého vysvětlování (i když u některých je to stále jen házením hrachu na zeď), to budou stále jen okamžiky vzplanutí a pozvolného zhasínání v tom jsem s vámi dvěma zajedno.
A málem bych zapomněl, poukazujete na možnosti západních klubů v účasti na nadnárodních závodech či soutěžích, ale sami v komerčních závodech máte (až na jednu výjimku) podmínku členství v SZ CHPH nebo holubníkui na území SR. Tak i nad tím je možná třeba se zamyslet.
Milan Blahovský (08.12.2015, 11:54)
Názov témy je DT mimo OZ.
Trocha utópie v tom momentálne vidím.
DT a SDT sú zahrnuté v súťažiach o majstra SK, samozrejme aj o majstra OZ , v ktorom vidíme svojho "Boha".
Pokiaľ sa tento pohľad na efektívnosť a účelovosť lietania o majstra OZ aj cestou organizácie SDT pre masový záujem členov OZ nezmení, asi iná cesta nie je. Už M.Vidhold navrhol na VZ organizáciu pretekov nad 600 km iba v nadoblastných súťažiach mimo MOZ. Samozrejme pochopenie nenašiel, predsa len keby ho nakoniec niekto podporil, musel by to doma asi poriadne obhajovať pred potencionálnymi kandidátmi na majstrov OZ ( a tých je v zime každým rokom viac ).
Sú teda dve možnosti. Alebo pokračovať v trende, ktorý sa razí a to tvrdohlavý boj o body aj na SDT v rámci dosiahnutia vytúženého cieľa, prípadne sa venovať možno menej stresovému spôsobu súťaženia o úspech na tratiach nad 600 km v regionálnych ( nadoblastných) pretekoch.
Už iba ostáva otázka , kto tieto preteky zorganizuje a kto sa ich zúčastní ? Forma ako by to mohlo po komerčnej stránke fungovať bola naznačená v projekte Golden Clubu, samozrejme bez dlhodobejšej podpory. Organizácia pretekov nad 600 km a výdaje s tým spojené totiž stoja oveľa viac ako usporiadanie preteku KT v rámci OZ a to je kameň úrazu, o náročnosti a možnom vývoji pretekov už ani nepíšem.
Stefan Nochta (08.12.2015, 12:12)
Áno Zdenku, vývoj v slov.holubiarstve má dlhodobo zaradenú spiatočku.....a nie a nie ju odtiaľ vybrať......tak sa buď musí vymeniť auto, alebo vodič........
Peter Matalík (08.12.2015, 12:22)
Milan,len jedna poznámka.99% percentný vplyv na tieto diania/či u ž v Golden Clubu,alebo maratónske trate/ majú chovatelia z prvej desiatky resp. päťky z OZ.A práve títo špekulujú nie len na DT ,ale hlavne na šprinty/nad oblastné/.Už nech sa konečne píše holá pravda ,že pár ľudí v OZ ťahá nitky a ostatným členom je to srdečne jedno.Však 99% nepozná podmienky FCI,majstrovstvá Slovenska!Ak sa to správe spropaguje,vysvetlí chovateľom ,že na tratiach nad 800 km majú šancu sa presadiť aj s holubmi ,ktoré nemusia denno denne ráno večer trénovať ,vyvážať,špeciálne kŕmiť,lebo potom robia len štatistov šľachte",tak sa projekt podarí.Však tento rok sa mi vysmievali,že agitujem do maratón klubu. Myslím si,že hanbu sme si neurobili,či už chovatelia z OZ Prešov,S.N.Ves alebo Sabinova.Aj týmto by som sa im chcel poďakovať,že sa nebáli ísť s "kožou na trh".Rozpätie 1040-1080 km/na Východe/ je iná káva ako 750 km Gothy pri rozpätí 500-850 cca,z ktorej ešte urobíme Národný pretek.Opakujem ešte raz.Nie je to o "bežných" chovateľoch,ale o špičku a čo si budeme nahovárať,pozrime sa tento rok na dražby.Kúpim mláďatá od špičkových chovateľov a na budúcu sezónu z nich postavím" chovný pár",ani nezáleží aké mám výsledky.Sú v tom peniaze a biznis je biznis!
Milan Blahovský (08.12.2015, 12:37)
Ale pokiaľ má nejaká súťaž fungovať tak, že natvrdo do nej vložíme pretek, ktorý bude vyhovovať 10 % účastníkov, tak sa nedivme, že skončí ešte skôr ako sa rozbehne. Tomuto sa hovorí zaradenie spiatočky ešte pred štartom.
Milan Blahovský (08.12.2015, 13:23)
Peter, máš pravdu , prvá desiatka v OZ určuje čo, kde a ako sa bude lietať. Zvyšok robí sparing partnerov. Bez urážky. To čo presadí líder OZ mu s pokorou pri troche dobrej manipulácie či kampane ak chcete odsúhlasí, potrebná väčšina. Národné preteky sú zvláštna kapitola. Pre mňa je jedno, že má v ňom niekto potrebných napr. 100 km, mne stačí ak moje km sú pre mňa realizovateľné. Mne je jedno, že moje holuby letia domov o 2-3 hodiny dlhšie, ale bola pre nich česť sa porovnať s konkurenciou nepomerne silnejšou ako to je vo vlastnom dvore. Preto je pre mňa nepochopiteľný postoj niektorých čo sa bránia spoločným pretekom. Obava z prehry , z neúspechu ? Neprajnosť či závisť ? To sú tie dôvody prečo ktosi stále nahovára svojmu okoliu prečo to nejde resp. nesmie ísť.
Chováme holuby, ktoré sa po zaletení mimo svoj koridor nevedia vrátiť na svoj rodný holubník a mrzia nás straty takýchto jedincov. Nevieme sa zmieriť so stratou priemerných jedincov ( čeť výnimkám, žiaľ dravce si vyberajú svoju daň) a vinu kladieme spoločným pretekom a teda robíme všetko preto aby sme izolovane robili preteky nie pre poštové holuby, ale pre "cvičené opice", ako si to už Peter v minulosti naznačil. Žiaľ aj táto vlastnosť lietania bez odporu sa dokáže geneticky zakotviť v ich odchovoch a plodia ďalšie menej schopné jedince, ktorým problém robí každý vietor či poveternostná porucha. Na holubníkoch pribúda masa priemerných jedincov, ktoré máme problém vyselektovať a tak sa hľadá príjemnejšia forma ako je pretekanie s nimi vo väčšej konkurencii.
Zdeněk Adamík (08.12.2015, 13:43)
V zahraničí jsem navštívil i dost malých holubníků, které se soustřeďují zejména na SDT, kde vidí, oprávněně, jedinou šanci jak zvítězit a získat prostředky na další udržení chovu, případně prodejem takového jedince zabezpečit sebe a mnohdy i celou rodinu. Holubníky které dokázaly a dokazují zvítězit při stavu od 12 do 20 vdovců či vdov.
O těchto holubnících se moc nepíše neboť obvykle vítěz závodu bývá prodán ještě následující den nebo týden po vítězství na SDT či DT.
Zatímco o vítězích tzv. nationálech např. Bourges, kterých je sedm za rok se pějí někdy až trapné ódy i několik let (za 10 let je 70 vítězů...). Reklamou zmanipulované některé ovce kupují a kupují atd.
Peter Matalík (08.12.2015, 15:20)
Milan,Zdeňek-napísané veľmi výstižne a pravdivo.
Peter Tokoš (08.12.2015, 15:54)
Chlapi konečne ste to napísali popravde ako to v OZ chodí.
Ján Bučo (08.12.2015, 16:09)
Pravdou je, že hovoríme ako to ide. Bohužiaľ je to tak. V tomto prípade bude potrebná súčinnosť minimálne jedného mienkotvorcu v každej oblasti. Pokiaľ nezískame tých, ktorí sú hore, nemáme šancu myšlienku presadiť. Zakorenené návyky a myšlienkové pochody sa určite tiež nedajú prelomiť zo dňa na deň a zrejme ani z roka na rok. Ale treba povedať aj to, že už dnes existujú chovatelia, ktorí sa špecializujú. Možno by im rozšírenie možnosti pretekať bolo po vôli. A možno by sa tým nastavilo aj zrkadlo jednotlivým OZ a regiónom. Pokúsme sa pre začiatok zlomiť aj tých 10% chovateľov v jednotlivých OZ a pracujme s nimi. Prvý krok je vždy najťažší. Možno to pôjde a možno naozaj na Slovensku nie je vôľa nič meniť. Ďalšia vec je či sme schopní poskytnúť chovateľom servis ako ich oblasti či regióny. Ak by totiž mal ísť košovať X kilometrov z domu na 8 - 9 pretekov, určite k nám nepôjde ak mu ich oblasť odvezie pomaly od domu. A tu sa dostávame k finančnej otázke, otázke logistiky prepravy atď.
Poďme k pretekom. Viem, že bude veľký boj nájsť kompromisné riešenia, ktoré budú vyhovovať všetkým. Máme miesta vypustenia na ktorých by sme sa zhodli? Sever, západ, juh?
Ľubomír Hovančík (08.12.2015, 21:23)
Ak sa pozriete vodorovne tak medzi východom a západom je rozdiel zhruba 400 km, takže ak pôjdeme rovno ďalej mám na mysli na Wurzburg, Koblenz, možno Aachen tak vzdialenosť bude stále rozdielna t.j. cca 400 km. Kolmo hore t.j. na Gdyňu cez Torun dosiahneme najdlhšiu vzdialenosť asi 760 km, rozdiel medzi juhom a severom je asi tak 200 km. Ak to nasmerujeme z východu severozapadne smer Ostrava a tak Berlin až do Kielu tak rozdiel v dolete medzi Trebišovom a Komarnom by bol asi tak 130 km, pričom medzi Žilinou a Kr.Chlmcom bude rozdiel asi tak 240 km. Predpokladám, že do Macedonie sa nechce nikomu isť. Na zaver pravda odveká, že vymyšľame nove miesta, ale asi nič nevymyslime ak chceme "dlžky" tak jedine smerom na Kiel ako to bolo za starých čias. Treba sa dohodnúť len na čase štartu, a ..............
Jančok Ľudovít (09.12.2015, 09:23)
Prajem všetkým dobrý deň. Táto myšlienka dlhých tratí je fajn, ale položme si otázku koľko chovateľov je pripravených sa ich zúčastniť? Nie je vôbec jednoduché nachovať dlhotraťové holuby a rozhodne to nie je otázka roka, dvoch. Adekvátne výsledky môžu dosiahnuť len adekvátne holuby. Ďalšia vec je motivácia chovateľa. Pán Adamík to už spomenul. Táto akcia bude úspešná len vtedy, keď si bude môcť vsadiť na svojho holuba každý chovateľ z vedomím že môže vyhrať. Na to ale potrebuje holuby na takéto závody určené. Náhoda je blbec ale..... Dá sa to riešiť jedným poprípade dvomi autami z východu postupne zbierať holuby, za predpokladu prepravy dvoch a viac dní. To tu už bolo že na NP, sme nasadzovali vo štvrtok. Rozdeliť výsledky podľa kilometrov nie je problém, ani následne vypočítať spoločné, čiže Národné. Keď budú komerčné je to OK, a následne sa môžu zlegalizovať FCI. Lietať dnes V OZ a strpať aký zase bude vietor je na prt. V OZ. ktoré je roztiahnuté na 7O km. od juhu po stred je hlúposť hlavne čo sa týka krátkych tratí. Nikto to nemôže spochybniť, vidíme to vo výsledkoch. Toto je cesta ktorú ste začali raziť priatelia a ja som veľmi rád. Ďakujem Ludvik.

Pre účasť v diskusii je potrebné prihlásenie

Zmeny boli uložené